Kobiece athleisure w kolekcji Prada Resort 2018

Mimo że zamiast określenia „cruise” woli „resort”, po pięciu latach przerwy postanowiła powrócić do prezentowania między sezonowej kolekcji. Miuccia Prady zaprosiła dość skromne grono redaktorów, stylistów i zaprzyjaźnionych gwiazd do siedziby Fondazione Prada w Mediolanie, gdzie pokazała dość indywidualne podejście do nurtu „athleisure”, swoją własną definicję logomanii i połączenia, w których modernizm mieszał się z inspiracją zakorzenionymi daleko w przeszłości modowymi archetypami.

Kobiece athleisure w kolekcji Prada Resort 2018

To pierwszy raz, kiedy włoska marka zorganizowała pokaz w siedzibie Fondazione Prada Osservatorio – galerii zlokalizowanej na szóstym piętrze Galleria Vittorio Emanuele II, którą niektórzy nazywają „najpiękniejszym centrum handlowym świata”. Wielu ruch ten postrzegało jako pewien powrót do korzeni, szczególnie, że niżej mieścił się oryginalny butik marki, który dziadek Miucci Prady otworzył w 1913 roku.

Celem projektantki było, dość sprzeczne na pierwszy rzut oka, uwypuklenie sportowego ducha przy jednoczesnym zaznaczeniu elegancji i kobiecości. Stąd, sportowe komplety i obecne praktycznie w każdej sylwetce podkolanówki towarzyszyły na wybiegu dziewczęcym sukienkom w sorbetowych kolorach oraz zdobieniom w postaci kryształków, czy obecnych w poprzednim sezonie piórom. Chcąc osiągnąć efekt elegancji przy zastosowaniu sportowych elementów i odwrotnie, Prada postawiła na rozmaite wariacje na temat koszulowej sukienki, transparentne spódnice niemal zlewające się z powietrze oraz misterne zdobienia, na które jednak nałożyła kojarzące się z nurtem athleisure tiulowe warstwy w sorbetowych barwach. Szczególnie zainteresowała ją w tym sezonie transparentność, której poświęciła wyjątkowo dużo miejsca w wywiadach udzielanych po pokazie: „Czasami pracuję z czymś, czego nie lubię, ale przezroczystości naprawdę przypadły mi do gustu”, mówiła dziennikarzom Prada. „Nie wiem dlaczego. Może dlatego, że podkreślają praktycznie nagie ciało, lecz są jednocześnie niezwykle delikatne i często stosowane w modzie sportowej? Jak zwykle, także i w tym przypadku polubiłam konfrontację i fuzję dwóch sprzeczności, ale zaczęłam od pomysłu uzyskania bardzo nowoczesnego efektu”.

Post udostępniony przez Prada (@prada)

Uwagę, jak zwykle w przypadku Prady, przyciągały misterne zdobienia i wyjątkowe nadruki (tym razem na przykład w urocze króliczki) stworzone po raz kolejny przez artystę i ilustratora Jamesa Jeana. Jego prace i efekty współpracy z włoską marką możecie kojarzyć przede wszystkim ze stworzonej przez niego kampanii z 2008 roku, w której wykorzystano pokryte jego ilustracjami torebki, i w ramach której dwa butiki Prady pokryto liczącymi 200 metrów drukowanymi tapetami.

Jest pięknie!

ZobaczSchowaj komentarze

Pokaz Alberty Ferretti, spotkanie z Bellą Hadid i wywiad z Jeremym Scottem: Kasia Borowicz podsumowuje dla nas Milan Fashion Week!

Niektórzy z was zapewne znają i pamiętają ją jako zdobywczynię tytułu Miss Polonia i modelkę. I mimo że pozostała w branży mody, to od ponad 8 lat realizuje się w niej z nieco innej strony – dziennikarskiej, pracując jako reporterka dla World Fashion Channel. To oznaczać może tylko jedno: niebywałe tempo pracy, spotkania z największymi nazwiskami świata mody i wyjątkowe, przeprowadzane na backstage’u rozmowy. Dziś, Kasia Borowicz dzieli się z nami swoimi prywatnymi zdjęciami i podsumowuje miniony Milan Fashion Week.

Pokaz Alberty Ferretti, spotkanie z Bellą Hadid i wywiad z Jeremym Scottem: Kasia Borowicz podsumowuje dla nas Milan Fashion Week!
Yolanda Hadid
Yolandę poznałam chwilę po wywiadzie z Jeremym Scottem na backstage’u pokazu Moschino – wpadłyśmy na siebie przez przypadek. Zachwyciła mnie swoją „normalnością” i opowiedziała o emocjach towarzyszących dumnej matce najbardziej rozchwytywanych modelek na świecie, czyli Gigi i Belli Hadid.

 

Tydzień mody w Mediolanie właśnie dobiegł końca i muszę przyznać, że był to jeden z bardziej kolorowych fashion weeków. Włoscy projektanci i tym razem nie zawiedli, po raz kolejny udowadniając, że „Made in Italy” to nie tylko wysoka jakość, ale przede wszystkim wielka kreatywność i to właśnie tu są wyznaczane światowe trendy – począwszy od mody ulicznej, po prezentowane na wybiegach kolekcje.

Jak zwykle było bardzo intensywnie. Jako reporterka pracuję dla World Fashion Channel już od 7 lat. Mam okazję przebywać za kulisami największych pokazów mody w Mediolanie i Paryżu i przyglądać się wszystkiemu z bliska. Na backstage’ach wszystko widać „od kuchni”, to także właśnie tam najczęściej można spotkać wiele ciekawych osobistości ze świata mody. Moim zadaniem jest robienie reportażu z każdego pokazu oraz poprzedzających go przygotowań, a przede wszystkim przeprowadzanie wywiadów z projektantami, modelkami, gośćmi, makijażystami oraz stylistami włosów.

Tym razem do Mediolanu zjechały się gwiazd ze wszystkich zakątków świata, a ja miała okazję spotkać się z nimi osobiście i porozmawiać. Przeprowadziłam wywiady z takimi gwiazdami jak Giorgio Armani, Miuccia Prada, Anna Wintour, Gisele Bundchen, Amber Valetta, Bella i Gigi Hadid, Hamish Bowles czy Olivia Palermo. Powyżej zobaczycie moją prywatną galerię oraz kilka słów na temat każdej z osób, które miałam przyjemność poznać.

Przeczytaj także:

5 pytań do… modelki i dziennikarki, Kasi Borowicz

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.