Levi’s pozywa Kenzo. Powód – mała metka na tylnej kieszeni spodni!

Levi Strauss złożył pozew przeciwko Kenzo jak donosi Business of Fashion. Dżinsowa marka oskarżyła paryski dom mody o naruszenie znaku towarowego, którym są małe metki wszyte w tylną kieszeń na ubraniach z najnowszej linii promowanej przez Britney Spears. 

Ostatnio w świecie mody pozwy sypią się gęsto. Off White, Saint Laurent, a teraz Kenzo.  O co chodzi? Levis oskarżył paryski dom mody o bezprawne wszycie w tylną kieszeń spodni malutkiej materiałowej metki, która jest najbardziej rozpoznawalnym elementem we wszystkich dżinsowych produktach sygnowanych logo marki. Od 1936 r. Levi Strauss używał małych metek z nazwą firmy na wszystkich dżinsowych produktach. Zdaniem prawników dżinsowego giganta, taki sposób oznaczenia spodni wprowadza kupujących w błąd i może skutkować spadkiem sprzedaży, a co za tym idzie spowodować „niepoliczalne oraz nieodwracalne straty”. Podobno paryski dom mody zignorowała wiele wniosków o zaprzestanie produkcji i rezygnację z prośby o wycofanie ubrań dlatego do sądu w San Francisko wpłynął pozew. 

Levi’s pozywając markę Kenzo dołączył do długiej listy procesów sądowych, które mają ostatnio miejsce w świecie mody. W ubiegłym tygodniu firma OFF-WHITE wniosła wielomilionowy pozew przeciwko podrabianym sprzedawcom, a Hedi Slimane otrzymał 11,5 miliona dolarów w sprawie przeciwko Saint Laurentowi.  Czy warto się bić o małą metkę?

ZobaczSchowaj komentarze

50 000 par levisów – taką kolekcję zgromadził jeden człowiek

To największa kolekcja dżinsów na świecie, a wszystkie tego samego producenta – Levisa. Jeden człowiek, Jeff Fuller, zbierał przez wiele lat spodnie, by teraz odsprzedać je marce Levi’s. Poznajcie jego historię!

Pozwólcie, że opowiemy wam historię i nie będzie to historia wyłącznie jednej pary spodni, ale całej ich olbrzymiej kolekcji – 50 000 par. Dodajmy, że znalazły się tam modele z lat 70., 80. i 90. Jeff Fuller wielki fan dżinsów i od dziś nieoficjalnego króla Vintage Levi’s, w swojej bezcennej kolekcji posiadał taką ilość – aż pewnego dnia w dość pomysłowy sposób sprzedał je Levi’sowi.

Ale cofnijmy się trochę w czasie. Na temat samego właściciela wiadomo niewiele. Wszystko, co udało się ustalić to fakt, że był technikiem w latach 80., zanim otworzył swój pierwszy sklep w Santa Monica, gdzie jak przypuszczamy narodziła się jego wielka miłość do ubrań amerykańskiego giganta. Mimo, że zamknął sklep w połowie lat 90., nadal kolekcjonował autentyczne, wyprodukowane w Ameryce Levi’s z lat 70., 80. i 90. XX wieku.

 

Pięćdziesiąt tysięcy par później w sierpniu 2016 r, w ostatnim dniu targów MAGIC w Las Vegas, Fuller zwrócił się do Dana Dahla, wiceprezydenta Levis’a z pytaniem czy nie chciałby jej kupić. Choć początkowo Dahla sądził, że to strata czasu, to finalnie zespół pracowników dżinsowego giganta pojechał do magazynu Jeffa poza Los Angeles, i to co zobaczyli na miejscu przeszło ich najśmielsze oczekiwania.

Wszystko spodnie było nienagannie przechowywane w regulowanej temperatura, kontrolowana była wilgotność; każdy szczegół brany pod uwagę w celu zachowania jakości dżinsu – Zespół spędził kilka tygodni przeczesując każdy element, aby sprawdzić stan, sprawdzić, czy jest autentyczny i wykonany w Ameryce, dokonać inwentaryzacji i uporządkować specjalne elementy. Negocjacje trwały kilka miesięcy, zanim Levi’owie wykupili cały zapas za nieujawnioną, ale domyślamy się, że gigantyczną sumę pieniędzy.

To przykład jak z własnej pasji, można uczynić dochodowe zajęcie.

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.