To już oficjalne: Clare Waight Keller odchodzi z Chloé

Plotki po raz kolejny okazały się prawdą. Niedawno pisaliśmy o tym, że Clare Waight Keller odchodzi z domu mody Chloé, jednak dopiero dzisiaj francuska marka oficjalnie to potwierdziła, tym samym kończąc 6-letni staż Brytyjki na stanowisku dyrektora kreatywnego.

Clare Waight Keller objęła stanowisko dyrektora kreatywnego francuskiej marki w maju 2011 roku. Jak powiedział Geoffroy De La Bourdonnaye, dyrektor Chloé, przez sześć lat Keller udało się odmłodzić wizerunek francuskiego domu mody jednocześnie zachowując ducha jej założycielki, Gaby Aghion. Kobiece fasony łączące styl boho oraz chłopięcy urok bardzo szybko zyskały uznanie branży, co jedynie udowodniło, że Brytyjce talentu nie brakuje. Na szczęście informacja o jej odejściu nie oznacza, że nie zobaczymy już więcej projektów Keller u Chloé, ponieważ czeka nas jeszcze pokaz jej ostatniej kolekcji, który odbędzie się 2. marca podczas paryskiego tygodnia mody.


Świat mody zaczął zastanawiać się kto zostanie następcą Clare. Nieoficjalne źródła podają, że będzie to wieloletnia współpracowniczka Nicolasa Ghesquière, dyrektora kreatywnego Louis Vuitton, Natacha Ramsay-Levi. Dom Chloé na razie odmówił komentarza, ale taki obrót spraw z pewnością spowodowałby niemałe zamieszanie w branży. W końcu o Natachy mówi się jako „prawej ręce” Ghesquière, ponieważ para ma na koncie ponad 15 lat współpracy – najpierw w marce Balenciaga, a teraz Louis Vuitton. Czekamy na rozwój wydarzeń!

Przeczytajcie także

Clare Waight Keller odchodzi z Chloé

ZobaczSchowaj komentarze

Pierwsza kampania Clare Waight Keller dla Givenchy

Czy właśnie jesteśmy świadkami momentu, w którym nasycone znanymi twarzami oraz popularnymi przyjaciółkami Riccarda Tisci kampanie Givenchy przechodzą do historii? Nowa dyrektor kreatywna marki, Clare Waight Keller ewidentnie ma na nią zupełnie inny plan, co zresztą tylko potwierdza zaprezentowany właśnie przedsmak pierwszej sesji wizerunkowej zrealizowanej pod jej kreatywnym kierunkiem.

Wszystko wskazuje na to, że wraz z odejściem Tisci z francuskiego domu mody, nastąpił rozpad „Givenchy Family”, do której należały chociażby Kendall Jenner, Candice Swanepoel czy Mariacarla Boscono. Nowa dyrektor kreatywna marki, Clare Waight Keller, która objęła stanowisko w maju, w swojej pierwszej kampanii stawia także na wyjątkowe wrażenia wizualne, ale zapewniane przez osobliwą kompozycję i projekty, a nie popularne nazwiska. Skądinąd inspirujący przesyt, jaki zapewniały kampanie autorstwa Tisci ustąpiły miejsca czarno-białym, sensualnym zdjęciom, jakie wykonał legendarny Steven Meisel.  Sesja zatytułowana „Transformative seduction” ma symbolizować kierunek, jaki przynajmniej na początku, zdecydowała się obrać Keller. To więc pisanie nowego rozdziału marki i wyglądanie w przyszłość, ale jednocześnie posłużenie się wpływem Huberta de Givenchy i uczynienie z jego twórczości największej inspiracji. Na fotografiach możemy zobaczyć też pierwsze projekty Brytyjki dla domu mody: transparentną sukienkę z czarnej koronki i jedwabne, garniturowe spodnie.

Na pełną odsłonę interpretacji francuskiej marki przez nową dyrektor kreatywną będziemy musieli poczekać do października, kiedy to pokaże w Paryżu zarówno damską, jak i męską kolekcję. Biorąc jednak pod uwagę to, jak bardzo jej podejście do branży różni się od tego reprezentowanego przez Riccardo Tisci, pisany przez nią rozdział będzie na pewno bardzo ekscytujący.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Hity na jesień-zimę 2017: beret

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

BLOOMINGDALES

BERET
1330 ZŁ

SACRED HAWK

BERET
OK. 100 ZŁ

MIU MIU

BERET
OK. 960 ZŁ

GUCCI

BERET
OK. 800 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.