Dominik Sadoch, model Louis Vuitton, zdradza nam swoje ulubione elementy kolekcji domu mody i Supreme

Dominik Sadoch to ulubieniec Louis Vuitton. Model brał udział w pokazie będącym inauguracją współpracy domu mody z marką Supreme. Które elementy z tej współpracy podobają mu się najbardziej? Zapytaliśmy osobę, która miała je nie tylko w ręku, ale też na sobie!

Dominik Sadoch, model Louis Vuitton, zdradza nam swoje ulubione elementy kolekcji domu mody i Supreme
Oto i Dominik Sadoch. Piękny, zdolny, inteligentny. Nadzieja polskiego świata mody.
ZobaczSchowaj komentarze

Idą zmiany: LVMH i Kering oficjalnie rezygnują z modelek w rozmiarze „0”

O temacie wagi modelek, sposobie traktowania ich przez przedstawicieli największych marek, czy licznych w branży przypadkach anoreksji i depresji, które niejednokrotnie kończyły się tragicznie, można by napisać pokaźnych rozmiarów książkę. Czy nowy, oficjalny zakaz zatrudniania zbyt chudych modeli i modelek, pod którym podpisały się takie marki jak m.in. Gucci, Saint Laurent i Louis Vuitton przyniesie w tej kwestii oczekiwaną, pozytywną zmianę? Nadzieja jest spora, szczególnie, że pomysłodawcą i główną stroną porozumienia są dwa najpotężniejsze koncerny branży produktów luksusowych – LVMH oraz Kering.

Kering i LVMH, czyli właściciele takich domów mody jak Gucci, Balenciaga, Saint Laurent i Louis Vuitton ogłosili, że modelki w rozmiarze „0” będą od tej pory miały zakaz wstępu na ich wybiegi oraz nie będą zatrudniane do kampanii ani jakichkolwiek działań promocyjnych. To z pewnością ważny krok w kierunku unormowania zasad dotyczących wagi modelek oraz położenia kresu skandalicznym zachowaniom, jakich w stosunku do nich podejmowali się do tej pory pracodawcy – czy to magazyny, czy szefowie castingów i bookerzy. Wszyscy doskonale znamy przecież historie o molestowaniach seksualnych, zatrudnianiu dziewczyn poniżej 16 roku życia, narzucaniu obowiązku prowadzenia katorżniczej diety czy pozbawiania jakichkolwiek posiłków na planie. O licznych przypadkach zaburzeń odżywiania i depresji wśród modelek nawet nie wspomnimy. Wiele z nich kończyło się tragicznie, dlatego nowe regulacje, które proponują dwaj giganci branży produktów luksusowych pozwalają mieć nadzieję, że już niedługo możemy być świadkami niezwykle istotnej i satysfakcjonującej zmiany.

Jakie konkretnie wytyczne proponują LVMH i Kering? Najważniejsze dotyczą oczywiście wagi i rozmiaru modelek oraz modeli. Wstępu na wybieg oraz plan zdjęciowy nie będą miały dziewczyny w rozmiarze 32 oraz mężczyźni w rozmiarze 42 (to rozmiar mniejszy niż amerykańska męska XS-ka), oprócz tego, do dyspozycji wszystkich modelek ma być zawsze terapeuta lub psycholog. Kolejne istotne regulacje dotyczą modelek poniżej 16 oraz 18 roku życia. Te pierwsze także nie będą zatrudniane (chyba że do projektów, w których będą występować w roli dzieci, a nie dorosłych kobiet), te drugie nie będą mogły pracować w nocy (a konkretnie między 22 a 6), zostawać na planie sam na sam z fotografem lub osobą z produkcji, a do każdego występu zakładającego nawet połowiczną nagość, wymagana będzie pisemna zgoda ich prawnego opiekuna.

Jeśli wierzyć oświadczeniu prezesa Kering, François-Henri Pinault, jest duża szansa na to, że zmiany wejdą w życie już podczas zaplanowanego na wrzesień tygodnia mody w Paryżu, w którym swoje kolekcje pokazuje większość marek z portfolio tego koncernu oraz LVMH. Bijemy brawo tej inicjatywie i gorąco wierzymy, że w ślad za francuskimi spółkami podąży cała światowa branża mody.

ZobaczSchowaj komentarze

Lakierowane płaszcze, kombinezony i geometryczne okulary: moda w stylu "Matrixa" to hit tego sezonu!

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 440 zł

H&M

SPODNIE
129,90 zł

H&M

BUTY
199 zł

ZARA

KOMBINEZON
249 zł

ZARA

SUKIENKA
159 ZŁ

ZARA STUDIO

PŁASZCZ
1899 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.