Demna Gvasalia człowiekiem roku według „Business of Fashion”

2016 rok był z pewnością niezwykle udany dla Demny Gvasalii. Gruzin nie tylko umocnił pozycję swojej autorskiej marki Vetements, ale z powodzeniem wciela swoją kreatywną wizję w Balenciadze, która mianowała go swoim dyrektorem kreatywnym po odejściu Alexandra Wanga. Kilka tygodni temu był gwiazdą gali International Fashion Aawards, a dziś, jako „Człowiek Roku” spogląda na nas z okładki papierowego wydania prestiżowego portalu „Business of Fashion”.

Gruziński projektant, który doświadczenie zbierał w takich domach mody jak Maison Margiela i Louis Vuitton podbił branżę nie tylko dość specyficznym i bezkompromisowym podejściem do mody, ale także bardzo zgrabnym operowaniem pojęciami zarówno z zakresu kreacji, jak i biznesu. Marka Vetements, którą założył wspólnie z bratem, Gurumem i która zadebiutowała na rynku dwa lata temu to obecnie jeden z najpotężniejszych graczy rozdających karty w branży. Z kolei Balenciaga pod jego batutą kreatywną urasta do miana brandu sprytnie balansującego między estetyką streetwearu i couture oraz wyrażającego szacunek zarówno do szeroko pojętego normcore’u, jak i historycznego dziedzictwa jego legendarnego założyciela.

Nie będzie chyba stwierdzeniem na wyrost jeśli powiemy, że wszystko czego dotknie się Gvasalia, zamienia się w złoto. Fanów Vetements oraz Balenciagi w takiej wersji, w jakiej proponuje Gruzin nie brakuje i są oni gotowi płacić naprawdę astronomiczne kwoty za asymetrycznie podarte dżinsy, lakierowane kozaki czy oversize’owe bluzy z kapturem. Projektant z pewnością był więc jedną z postaci, które wywarły w tym roku największy wpływ na świat mody, a branża nie pozostaje na to obojętna.

Po dwóch statuetkach, jakimi Gvasalia został uhonorowany podczas ostatnich International Fashion Awards, przyszła pora na tytuł „Człowieka Roku”, jakim uhonorował go prestiżowy portal Business of Fashion. Według dziennikarzy „BOF”, Gvasalia, który został także bohaterem lutowego, papierowego wydania magazynu, idealnie uosabia ideę „nowego porządku”, który na dobre zaczyna kształtować światową modę. Z kolei model biznesowy, który projektant stosuje w Vetements ma coraz więcej zwolenników i może stanowić antidotum na finansowe bolączki innych marek z branży „fashion”. Przypomnijmy – Demna i Gurum ogłosili w tym roku, że nie tylko rezygnują z kolekcji Pre-Fall i ograniczają liczbę swoich kolekcji do dwóch rocznie. Wraz z nową edycją tygodni mody, wyłamią się także z ich oficjalnego kalendarza, pokazując damską i męską kolekcję podczas jednego wydarzenia na przełomie stycznia i lutego.

Gratulujemy i z niecierpliwością czekamy, czym Gvasalia zaskoczy nas w nadchodzącym roku!

ZobaczSchowaj komentarze

Trendy jesień-zima 2017: odyseja kosmiczna

Gotowi do startu? Start! Trzymajcie się mocno, bo projektanci serwują nam w tym sezonie nie byle jaką podróż – jest futurystycznie, kosmicznie i… metalicznie. Wątek ten przewijał się w kolekcjach od Chanel po Saint Laurent i mimo że oba te domy mody podeszły do jego interpretacji nieco odmiennie, jedno jest pewne: tej jesieni żegnamy mat, a witamy metaliczne i mieniące się srebro!

Paco Rabanne proponuje metalik pod postacią inspirowanych latami 90. bieliźnianych sukienek, Karl Lagerfeld i Chanel budują rakietę i prezentują autorską wersję odysei kosmicznej, a Anthony Vaccarello w kolekcji dla Saint Laurent inspiruje się glamourem kultowego Studia 54. Wszyscy oni stawiają jednak na niepohamowany wręcz błysk, który będziemy nosić nie tylko od stóp do głów, ale, w łagodniejszej formie, także w wymiarze 9-17.

Futurystyczne, kosmiczne wręcz srebro będziemy tej jesieni nosić nie tylko na odsłaniających nogi, seksownych sukienkach lub ich bieliźnianych odpowiedniczkach, ale także kusych, seksownych topach, skórzanych spodniach i spódnicach oraz butach. Wśród tych ostatnich hitem będą przede wszystkim kozaki – wysokie i z szeroką, marszczoną cholewką.

Zobaczcie nasze zakupowe propozycje!


Zakupy

TOPSHOP

KOZAKI
ok. 480 zł

TOPSHOP

SPÓDNICA
ok. 250 zł

TOPSHOP

SPÓDNICA
ok. 800 zł

TOPSHOP

SPODNIE
ok. 250 zł

ISABEL MARANT

BUTY
ok. 2000 zł

J.W. ANDERSON

TOREBKA
ok 4800 zł

ZARA

TOREBKA
139 zł

ZARA

SUKIENKA
139 zł

ZARA

BUTY
139 zł

ZARA

TOP
139 zł

ASOS

SUKIENKA
ok 300 zl

PUBLIC DESIRE

KOZAKI
ok. 250 zł

MANGO

KURTKA
229,90 zł

MANGO

TOP
199 zł

FENDI

BUTY
ok. 3600 zl
ZobaczSchowaj komentarze

15 modnych puchówek, które ogrzeją cię w tym sezonie!

EDYTA JERMACZ

KURTKA
500 ZŁ

MMC

PŁASZCZ
2500 ZŁ

TOPSHOP

KURTKA
OK. 300 ZŁ

NEW LOOK

KURTKA
ok.160 zł

H&M

KURTKA
199 ZŁ

H&M

KURTKA
399 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.