Balenciaga ponad podziałami: podczas pokazu na jesień/zimę 2018 na jednym wybiegu zobaczymy modeli i modelki!

Dom mody Balenciaga właśnie ogłosił, że podczas swojego kolejnego pokazu na Paris Fashion Week na jednym wybiegu zaprezentuje jednocześnie kolekcję odzieży męskiej i damskiej. Zapowiedział również wprowadzenie w styczniu premierowej kolekcji męskiej. Będzie się działo!

Demna Gvasalia – Gruzin wykształcony w Royal Academy of Fine Arts w Antwerpii, od kiedy został dyrektorem artystycznym domu mody Balenciaga (zastępując Alexandra Wanga) zupełnie odświeżył wizerunek marki. Nie tylko damskich ubrań i dodatków. W zeszłym roku, w czerwcu, zaczął projektować także ubrania dla mężczyzn. Zamiast tatusiowatych krojów w stylu turysty, pokazał zupełnie nową estetykę. I od momentu pokazania się pierwszej męskiej kolekcji, męskie pokazy Balenciagi stały się jednymi z najbardziej wyczekiwanych podczas Fashion Weeku.

Pokaz na wiosnę/lato 2018, który odbył się w Lasku Bulońskim, był przełomowy dla wizerunku marki. Po pierwsze przez samo miejsce (znany jako miejsce schadzek homoseksualistów), a po drugie dlatego, że na wybiegu modele i modelki pokazali się razem ze swoimi pociechami ubranymi w bluzy z kapturami i t-shirty z napisami „marzenia”, „Europa” i „siła marzeń”. 

Po zaprojektowaniu trzech męskich kolekcji dom mody ogłosił, że będzie teraz prezentował kolekcje męskie i damskie -nie osobno jak dotychczas, tylko wspólnie, na jednym wybiegu. Premierowy wspólny pokaz odbędzie się podczas paryskiego tygodnia mody w marcu.

Nie możemy się doczekać efektów i zadajemy sobie pytanie czy w takim razie ubrania Balenciagi będą od teraz także stawały się uniseksowe? Na odpowiedź będziemy musieli jeszcze trochę zaczekać.

ZobaczSchowaj komentarze

Jeden z najbardziej dyskusyjnych trendów sprzed 30 lat powraca!

Trend z szalonych lat 80. wraca i ku rozpaczy niektórych przybiera na sile. To m.in za sprawą marki Balenciaga, która słynną frotkę, bo o niej mowa, tylko w wersji ze skóry pokazała w swojej resortowej kolekcji na 2018 rok. A czy wy jesteście gotowe znów zacząć nosić swoje ulubione akcesorium do włosów z dzieciństwa?

To, że moda rodem z lat 80-tych jest obiektem zainteresowania wielkich domów mody, dla nikogo, kto śledzi bieżące trendy, to nie nowość. Ale niektóre trendy, takie jak oversizowe swetry czy multikolorowe wzory, wystartowały i stały się tym samy modne szybciej niż inne z tamtej dekady. 

Opiniotwórcze WWD, ogłosiło ostatnio, że jednym z trendów z lat 80., który budzi skrajne emocje, wkrótce znów uderzy w główny nurt. Frotki, tak popularne w latach 80 i 90. o których pisaliśmy już w kwietniu zeszłego roku swój wielki, komercyjny come back zawdzięczać będą marce zawsze będącej na czasie, a właściwie obecnie kreującej trendy. Balenciaga na pokazie Resort 18 założyła na włosy modelek słynne materiałowe gumki tyle, że w bardzo luksusowej wersji – wykonane z cielęcej skóry za bagatela 195 dolarów, czyli ok. 740 zł. I tym samy rozpoczęła globalną modę na ten retro dodatek do włosów. 

Według WWD trend ten jest „na progu pełnego przebudzenia”. Marki takie jak Urban Outfitters i Free People szybko wyczuły potencjał retro akcesoriów do włosów i już mają je w sprzedaży w kilku materiałowych wariantach m.in welurowym. A wiele innych marek niewątpliwie podąży wkrótce za nimi. I czy nam się to podoba czy nie wkrótce frotki będziemy same zakładać na włosy lub oglądać je na włosach mijających nas na ulicy. Niech puentą tych rozważań będą słowa Barbary Hulanicki. „Nigdy nie mów nigdy w modzie, bo za dwa lata będziesz to nigdy nosić”.

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.