Akcesoria modowe wykonane z ceramiki? Poznajcie niekonwencjonalny projekt duetu z Krakowa!

Ceramika jest nieodłącznym elementem naszego życia. Znamy ją pod postacią naczyń, z których codziennie jemy i pijemy czy akcesoriów, które zdobią nasze wnętrza. Ale czy kiedykolwiek w życiu przyszedłby wam do głowy pomysł, żeby ceramikę wykorzystać do stworzenia… modowych dodatków? Na taki niewątpliwie szalony i niezwykle kreatywny pomysł wpadła para projektantów z Krakowa – Dominika Leśniak i Michał Wójciak.

Duet, który podjął się tak wymagającego zadania, to prywatnie dwójka na pozór różnych ludzi, którzy mimo wszystko znaleźli wspólny język i połączyli siły aby na przekór wszystkiemu złamać utarte schematy i stworzyć coś zupełnie nowego i nietuzinkowego. Mowa oczywiście o ceramicznej linii modowych dodatków, która nosi nazwę Bagamic. Dominika prywatnie tworzy detale ceramiczne do wnętrz pod marką Solemika, natomiast Michał zajmuje się projektowaniem ubioru. Dzięki tym dwóm dziedzinom para, łącząc swoje umiejętności, opracowała projekty torebek i plecaka na bazie geometrycznych układów.

Kolor przewodni kolekcji to biel, ponieważ – jak twierdzi duet – jest to kolor uniwersalny, który kojarzy się z czystą formą, a jest to dla nich zdecydowanie najważniejsze. Projekty zostały stworzone przy użyciu techniki, jaką Dominika stosuje w swojej pracy na co dzień, natomiast na pomysł połączenia ceramicznych płytek białym, skórzanym rzemieniem wpadł Michał, który jak się okazuje jest ogromnym miłośnikiem nietypowych akcesoriów. Jak uważa, doskonale komponuje się on z bielą płytek co nadaje torebkom i plecakom niesamowicie nowoczesnego charakteru.

Co ciekawe, twórczyni projektów przetestowała już jedną z ceramicznych torebek na przyjęciu i jak twierdzi zdała egzamin na piątkę z plusem. „Po raz pierwszy miałam okazję założyć jeden ze swoich projektów, co było dla mnie dosyć zabawne, bo z reguły trafiają one do wnętrz. Torebka ku mojemu zaskoczeniu okazała się bardzo poręczna i funkcjonalna”– zdradziła Dominika.

A nam nie pozostaje nic innego jak tylko pogratulować parze niesamowitej pomysłowości i mieć nadzieję, że duetowi jeszcze nie raz uda się nas zachwycić swoimi innowacyjnymi projektami.

ZobaczSchowaj komentarze

Miłość, seks i rebelia w kampanii La Mania jesień-zima 2017

Zeszłoroczny pokaz La Manii zatytułowany „Mind Blow” markował istotną zmianę kierunku marki, jej wizji i sposobu postrzegania kobiety. Niegdyś najbardziej hołdująca klasyce i wyrafinowanej elegancji, od tej pory w swoich kolekcjach bierze na warsztat niekiełznany żywioł, jakim jest kobieca natura, a za ich motyw przewodni obiera jej zmienność, samoświadomość i mniej lub bardziej oczywistą sensualność. Sezon jesień-zima 2017 to kontynuacja tych zmian – widać je zarówno na samych ubraniach, jak i najnowszej kampanii, którą po raz kolejny sfotografował Mateusz Stankiewicz.

Miłość, seks i rebelia w kampanii La Mania jesień-zima 2017

Miłość, seks, rebelia – to trzy główne punkty najnowszej kampanii i kolekcji marki La Mania, która kontynuuje tym samym podjętą w zeszłym roku ideę „Mind Blow”. Do filozofii przenoszącej punkt ciężkości z wyrafinowanej i klasycznej elegancji na świadomy seksapil, zmysłowość i pożądanie, nawiązuje też stylistyka najnowszej kolekcji – to przede wszystkim podkreślające kobiece kształty fasony, budząca zmysły kolorystyka oraz zdobienia, które nieśmiałym dodają odwagi, a pewnym siebie pomagają komunikować swój seksapil.

Do sfotografowania kampanii na jesień-zimę 2017 marka po raz kolejny zaprosiła Mateusza Stankiewicza, który na wyjątkowych fotografiach uwiecznił modelki pozujące w zamkniętym, wypełnionym lustrami pomieszczeniu i pozbawione bezpośredniego kontaktu z aparatem. Scenografia i zabieg ten sprawiają, że modelki uwodzą w sposób nieoczywisty, dokładnie tak, jak kobieta La Manii – elegancka, ale jednocześnie rebeliancka, intrygująca i zdająca sobie sprawę z siły oddziaływania detalu. Te ostatnie zwracają zresztą w nowej kampanii La Manii szczególną uwagę. Joanna Przetakiewicz i Liliana Pryma wykorzystały w tym sezonie skórzane, ozdobione złotymi nitami smycze, cekiny, złote blaszki i zapięcia oraz nawiązujące do popkultury komiksowe hafty. Stylizacją kampanii zajęła się w tym sezonie Ewelina Gralak, która postawiła na nietuzinkowe połączenia idealnie komponujące się z dynamiką scenografii i złożonością projektów La Manii.

Brawo dla całej ekipy!

Przeczytaj także:

Wywiad z Joanną Przetakiewicz

 

ZobaczSchowaj komentarze

Trendy jesień-zima 2017: na niebiesko

TOPSHOP BOUTIQUE

KOSZULA
OK. 350 ZŁ

TOPSHOP

SWETER
OK. 2000 ZŁ

TOPSHOP

SUKIENKA
OK. 250 ZŁ

TOPSHOP

PŁASZCZ
ok. 400 zł

ISABEL MARANT

BUTY
OK. 1600 ZŁ

H&M

SPODNIE
199,90 ZŁ
Moda w Fashion Post to nie tylko powierzchowne potraktowanie wyświechtanych trendów. U nas znajdziecie najświeższe wiadomości z branży – zarówno te dotyczące znanych projektantów, jak i fotografów, stylistów i redaktorek mody. Obserwujemy polskie i zagraniczne gwiazdy, modelki i blogerki oraz analizujemy ewolucję ich stylu. Zbieramy opinie ekspertów, publikujemy kontrowersyjne felietony i nie boimy się wyrażać naszych poglądów. Jesteśmy na bieżąco z pokazami mody i na ich podstawie przewidujemy trendy. Na koniec podpowiadamy, dokąd pójść na zakupy, by wyglądać modnie. Nasze rekomendacje nie ograniczają się do sieciówek jak Zara czy H&M – wspieramy też młodych polskich projektantów i niszowe marki, które naszym zdaniem zasługują na uwagę. Do mody podchodzimy poważnie, ale mamy do niej dystans – czego i wam życzymy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.