MODA

90 lat bielizny Marks&Spencer

10.10.2016 Michalina Murawska

90 lat bielizny Marks&Spencer

Pierwsze biustonosze w Marks&Spencer pojawiły się w 1926 roku i od tego czasu marka wypracowała sobie tytuł wiodącego producenta bielizny, o czym świadczą co najmniej imponujące statystyki. W swojej ofercie ma 448 różnych rozmiarów biustonoszy, z których najpopularniejszym modelem jest padded plunge. Oprócz tego, rocznie sprzedaje około 60 milionów majtek. Zobaczcie jak ich biustonosze zmieniały przez ostatnie 90 lat.

Biustonosze w latach 20. zaprojektowano z myślą o sukienkach typu flapper. Wtedy były to proste, białe konstrukcje. Pierwszy pokaz M&S odbył się dopiero w 1947 roku. Wielkie zmiany przyszły w latach 50., kiedy producenci zauważyli, że kobiety mają różne figury, więc zaprzestali produkowania jednego, uniwersalnego rozmiaru miseczek i zamiast tego wprowadzili małe, średnie oraz duże. Następne lata to okres kolejnych zmian oraz powiększania oferty o biustonosze dla nastolatek, kobiet o małym biuście, czy rozmiary miseczek A,B,C,D i DD. W rezultacie, ponad 1/3 biustonoszy w Wielkiej Brytanii było z M&S.

Jednym z wielkim przełomów w historii marki był rok 1994, kiedy w ofercie pojawiły się usługi brafittingu. Z kolei w XXI wieku Marks&Spencer został pierwszym sklepem na świecie z bielizną dla kobiet po mastektomii i pobił swój kolejny rekord. Kolekcja zaprojektowana przez Rosie Huntington-Whiteley, czyli „Rosie for Autograph” stała się nie tylko jedną z najpopularniejszych, ale od 2012 roku sprzedano ponad 4 miliony sztuk bielizny.

Kultowy model Trellis, który marka odświeżyła w tym roku, pojawił się na rynku w latach 70. i od razu pobił rekordy sprzedaży. Współczesna wersja będzie bazowała na tej z 1972 roku, ale korzysta zarówno z nowoczesnych tkanin, jak i rozwiązań konstrukcyjnych. W przeciwieństwie do pierwowzoru będzie dostępny również w wersji z fiszbinami, a do wyboru będziemy miały trzy kolory – fuksję, czerń i migdał. Czy współczesna wersja Trellis pobije sukces oryginału? Jesteśmy ciekawi!