100 lat „Vogue” według Mario Testino

Ten rok jest szczególny dla brytyjskiej edycji „Vogue’a”, a to za sprawą setnych urodzin magazynu. Obchody jubileuszu trwają cały rok, z tej okazji zorganizowano specjalną wystawę fotografii z archiwów Condé Nast, już niebawem światło dzienne ujrzy także dokument, ukazujący kulisy pracy magazynu. Na każdej z tegorocznych okładek pojawiają się największe gwiazdy mody, filmu, muzyki, a nawet przedstawicielka rodziny królewskiej – Księżna Kate. W czerwcowym numerze Mario Testino zabiera czytelników „Vogue’a” w sentymentalną podróż po modowych dziesięcioleciach. Zobaczcie jak zmieniało się oblicze branży w edytorialu „As time goes by”.

100 lat „Vogue” według Mario Testino

Pierwszy numer brytyjskiego „Vogue” ukazał się we wrześniu 1916 roku. Dlatego podróż przez historię mody brytyjski „Vogue” i Testino rozpoczynają na samym początku XX wieku. Każde następne zdjęcie to przybliżenie ówcześnie panujących trendów i klimatu charakterystycznego dla danego okresu. Lata 20. to narodziny blichtru i triumf stylu Art Deco, następne dziesięciolecie zostało zdominowane przez styl glamour i deszcz cekinów, który następnie przerodził się czasy elegancji i stylu, mimo wiszącej w powietrzu wojny. Rewolucyjny dla kobiecej mody „New look” Diora można zauważyć w połowie XX wieku, a lata 60. przedstawiono jako kwintesencję rockowego buntu.  Lata 80. to podobno najgorszy okres w modzie – lateksowe kombinezony, koronkowe rękawiczki, natapirowane włosy i szał jaskrawych kolorów na klubowych parkietach. Ostatnia dekada bez wątpienia należała do królowej brytyjskiej mody – Kate Moss. To jej należy podziękować za wizerunek określany jako „heroine chic”.

Do sesji zaangażowanych zostało aż 22 modeli, w tym ikona brytyjskiego modelingu Kate Moss, znane i rozchwytywane przez projektantów Brytyjki – Jourdan Dunn, Rosie Huntington Whiteley i Edie Campbell czy wchodzące gwiazdy wybiegu jak Ruth Bell. Wśród modelek znalazło się także miejsce dla Polki – Marii Loks. Za klimatyczne zdjęcia odpowiedzialny jest Mario Testino.

Lubimy!

ZobaczSchowaj komentarze

Miłosne déjà vu, czyli nowa odsłona kultowego zapachu Calvin Klein

Ona miała 18 lat i już była rozpoznawalną modelką, on 20 i czekał na swój wielki przełom w branży fotografii. Byli w sobie szaleńczo zakochani, a ich gorące uczucie, mimo że ostatecznie wygasło, przetrwało na lata dzięki kultowej kampanii perfum OBSESSION  z 1993 roku. Dziś, 25 lat po premierze samego zapachu i z nowym dyrektorem kreatywnym na czele, marka Calvin Klein przywołuje te wyjątkowe, intymne wspomnienia i prezentuje jego nową wersję – OBSESSED.

Zapach OBSESSED z pewnością wyróżnia się na tle najnowszych propozycji innych marek. W obliczu oryginalnych, kolorowych i skomplikowanych konstrukcyjnie flakonów, on zamknięty jest w niezwykle prostej i neutralnej butelce, a minimalistyczna, intymna kampania stanowi jednoznaczną opozycję do głośnych i przesiąkniętych rozmaitymi obrazkami spotów. Ta radykalna prostota broni się jednak całkowicie i idealnie wysuwa na pierwszy plan uczucie autentyczne, a nie stworzone na potrzeby reklamy i obsesję, którą miało na swoim punkcie dwoje młodych, beztroskich ludzi. Mowa oczywiście o Kate Moss i Mario Sorrentim, jednym z najpiękniejszych duetów muza-mistrz naszych czasów, których udokumentowana na zdjęciach miłość stała się motywem przewodnim kampanii perfum OBSESSION w 1993 roku, i która wraca teraz, niczym miłosne déjà vu, gdzie zmysły stają się źródłem najpiękniejszych wspomnień.

Któż inny zdecydowałby się na taki krok, jak nie największy wrażliwiec świata mody, czyli Raf Simons, dla którego jest to pierwszy zapach stworzony dla Calvina Kleina. Nieukrywający swojej fascynacji amerykańską kulturą i, szczególnie, dziedzictwem tej kultowej marki, w swoich kolekcjach nie tylko przywołuje jej niezmienione przez upływ czasu charakterystyczne motywy, ale przede wszystkim czyni ze wspomnień i uczuć największą siłę napędową popychającą markę ku przyszłości. Zapach OBSESSED to hołd złożony zarówno pięknej miłości, obsesji i pożądaniu, jak i globalnej fascynacji, jaka zrodziła się po premierze kampanii w 1993 roku i pozwoliła jej na uzyskanie statusu kultowej, nawet jeśli uczucie między Moss a Sorrentim nie przetrwało próby czasu.

Jak mówi Simons, kampania Sorrentiego i Moss z 1993 roku jest jednym z kilku elementów najlepiej definiujących markę Calvin Klein. Sam zapach jest ponadczasowy, a przepełniona prawdziwym uczuciem i intymnością sesja budzi określone skojarzenia i emocje. „Chcieliśmy, by nowy zapach przywodził wspomnienie mężczyzny i kobiety, wspomnienie czyjegoś zapachu na skórze”, dodaje. Dążąc do tego celu, ekipa przejrzała archiwum, w którym znalazła mnóstwo nieznanych dotąd zdjęć i taśm stanowiących zapis prawdziwego, gorącego i beztroskiego uczucia, które Sorrenti udokumentował podczas 10-dniowego pobytu z Moss na Brytyjskich Wyspach Dziewiczych. W ten sposób powstała opowieść, której integralną częścią jest nie tylko miłość, ale przede wszystkim zapach przywołujący wspomnienia i pobudzający zmysły.

Idąc tym tropem, OBSESSED wtóruje oryginalnej wersji OBSESSION, ale zarówno w męskim, jak i damskim wydaniu ma odmienione kompozycje.  Idea wspomnień wywoływanych przez czyjś zapach na skórze obecna jest w połączeniu nut charakterystycznych dla obu płci, które w nowej wersji nakładają się i jednoczą – w kompozycji damskiej wykorzystano tradycyjnie męskie nuty fougère , z kolei w męskiej pojawia się czarna wanilia, z reguły kojarzona bardziej z zapachami dla kobiet. Dodatkowo, wersja damska została wzbogacona o otulające piżmo, a w zapachu dla panów obecne są nuty drzewne i wzmacniająca aromat ambra. Ta hipnotyzująca mieszanka sprawia, że zapach nie tylko budzi określone emocje, ale przede wszystkim rozpala zmysły i sprawia, że chcemy do niego wracać. Dokładnie tak, jak gorące niegdyś uczucie, które mimo że już wygasło, nadal przywołuje wspomnienia i stanowi przedmiot sentymentalnego déjà vu.

 

NUTY ZAPACHOWE:

Nuty głowy: owoce cytrusowe, esencja neroli, elemi

Nuty serca: liść fiołka, biała lawenda, szałwia

Nuty głębi: piżmo, helvetolide (nowoczesna nuta piżmowa o owocowym zabarwieniu), ambrette, muscenone (intensywne piżmo)

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.