10 projektów polskich marek, dzięki którym się wyróżnisz

Nie tylko zagraniczne marki oferują stroje, które wzbudzają zachwyt oraz mogą być cennymi perełkami w naszej szafie. Polskie firmy także coraz częściej proponują stroje, które mogą przypominać małe dzieła sztuki. Architektoniczne konstrukcje, świetne kroje oraz ciekawe desenie – wszystko możemy już znaleźć w ofercie rodzimych twórców mody. Wyselekcjonowaliśmy stroje i dodatki, które sprawią, że nie przejdziecie niezauważone.

Rzeźbiarski top marki Acephala to inwestycja, która ożywi nawet zwykłe klasyczne spodnie lub spódnice. Jeżeli chcecie olśnić otoczenie, to nadaje się do tego suknia Magdy Butrym, która może odstraszać ceną, ale jej jakość, krój oraz konstrukcja są naprawdę warte grzechu. Dla fanek lat 70. wybraliśmy trapezową spódnicę midi z lateksu stworzoną przez duet MMC. Ich mini torebka na ramię jest także bardzo oryginalnym dodatkiem. Dla fanek mody rodem z Hollywood polecamy efektowny, czerwony kombinezon z metką La Mania. Każdą stylizację warto ożywić metaliczna ramoneską, a w tym celu warto zakupić projekt Michaela Hekmata i jego autorskiej marki Blessus. Total looki też raczej szybko nie wyjdą z mody lub będą wracać co kilka sezonów, dlatego zakup żakietu i spodni w tropikalne wzory od Mariusza Przybylskiego, jest bardzo dobrym pomysłem. Sukienka w gwiazdki od Zaquad może być świetną propozycją stroju dziennego i wieczornego przez cały rok w zależności od wybranych dodatków. A jeśli już przy nich jesteśmy, mamy dla was odważny kostium marki Misbhv oraz złote pantofle od Nunc. A więc czas na zakupy!


Zakupy

MMC

Torebka
320,00 zł

Acephala

Top
3 500,00 zł

Magda Butrym

Sukienka
9 000 zł

MMC

spódnica
1 000,00 zł

La Mania

Kombinezon
ok. 3 490 zł

Nunc by Dominika Nowak

Buty
599,00 zł

Blessus

Kurtka
810,00 zł

Philosophy Mariusz Przybylski

Żakiet
1.190,00 zł

Philosophy Mariusz Przybylski

Spodnie
550,00 zł

MISBHV

Kostium
270,00 zł
ZobaczSchowaj komentarze

Piotr Popiołek: wygranie konkursu Cracow Fashion Awards to niesamowita dawka motywacji [WYWIAD]

Jego kolekcja zatytułowana „iD” zachwyciła media oraz jurorów zgromadzonych podczas rozdania nagród dla najlepszych kolekcji zaprojektowanych przez absolwentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Piotra Popiołka poznaliśmy już podczas 10. edycji Art & Fashion Forum i już wtedy wiedzieliśmy, że kiedyś trafi na naszą stronę. Tylko u nas opowiada o swoich projektach oraz planach rozwoju.

Jak zamierzasz wykorzystać wygraną w konkursie Cracow Fashion Award i jakie masz dalsze plany na swój rozwój zawodowy?
Zdobycie tytułu „kolekcji roku” dla mojej propozycji zatytułowanej „iD” pokazuje mi, że na rynku jest miejsce dla konceptualnej mody męskiej. Dodatkowo, taka nagroda to niesamowita dawka motywacji i energii do dalszego rozwoju. Dzięki niej zyskałem grono nowych odbiorców, a przez to, także nowe możliwości. W planach mam nową kolekcję oraz dwa staże – jeden w Polsce, a jeden za granicą.

Dlaczego postanowiłeś wykorzystać motyw ludzkiej skóry w swojej kolekcji?
Wszystko zaczęło się od momentu kiedy zobaczyłem dokument „Human”, zrealizowanego przez National Geographic. Jest to film o różnorodności, którą ukazano poprzez rozmowy z ludźmi z całego świata. W tym samym czasie przygotowywałem projekt w ramach uczestnictwa w warsztaty Art & Fashion Forum, które odbywały się w pod hasłem „Different = Irreplaceable”. Moja koncepcja zakładała, że każdy człowiek jako jednostka jest inny i niezastąpiony dla pewnej grupy bliskich mu osób. Natomiast to, co nas różni oraz jest naszą unikatową i tytułową tożsamością to skóra. Dlatego ubrałem ludzi w skóry ich rodzin, przyjaciół oraz partnerów.

Czy teraz chcesz projektować tylko dla mężczyzn?
Zdecydowanie tak! Moja pierwsza męska kolekcja była w większości zlepkiem rzeczy, które zrobiłem tylko po to, aby móc pokazywać się na wybiegu w zaprojektowanych przez siebie ubraniach zaraz po pokazach moich damskich propozycji. Jednak z czasem poczułem, że moda męska daje mi więcej możliwości oraz pewnego rodzaju głos, dzięki któremu mogę wypowiadać się na ważne dla mnie tematy. Chcę pokazać inną stronę mody męskiej, która rezygnuje z granic, stereotypów i schematów.

Jak długo powstawała kolekcja „iD” i co jest w niej wyjątkowego?
Punktem zapalnym całej kolekcji jest mój projekt z warsztatów Art & Fashion Forum, które odbyły się w Poznaniu w październiku 2016 roku. Sesje zdjęciowe, przy których miałem przyjemność pracować z fotografem Grzegorzem Mikrutem, odbyły się w drugiej połowie stycznia tego roku. Były to prawie 4 miesiące bardzo intensywnej pracy u boku fantastycznych mentorów, takich jak Wojtek Bednarz, Mark Fast i Anka Walicka. Ciężko mi powiedzieć co sprawiło, że akurat moja kolekcja wyróżniła się spośród całej reszty. Według mnie, w „iD” wyjątkowa jest po prostu bardzo osobista koncepcja oraz przekaz.

Jakie inne marki cenisz i jaka estetyka jest ci najbliższa?
Bardzo szanuję marki, dla których aspekt ideologiczny jest ważny. Uważam, że moda autorska jest tworzona właśnie po to, aby pokazywać przede wszystkim pewne zagadnienia czy problemy, a nie tylko ładne obrazy. Staram się obserwować jak największą ilość marek z całego świata, żeby móc konfrontować i zderzać z nimi swoją wizję. Z tego też powodu nie mam listy z ulubionymi projektantami. Jeszcze eksperymentuję z estetyką i poszukuję tej własnej. Podczas projektowania skupiam się na łączeniu kontrastów, jak chociażby miało to miejsce w „iD”. Pojawiły się tam ręcznie tkane elementy zestawione z nowoczesnymi materiałami, kolorystyka stereotypowo dziewczęca zderzona ze stylem ulicznym oraz elementy akcesoriów erotycznych jako funkcjonalne systemy przy okryciach wierzchnich. Na ten moment najbliższa jest mi różnorodność.

ZobaczSchowaj komentarze

Hity na jesień-zimę 2017: beret

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

BLOOMINGDALES

BERET
1330 ZŁ

SACRED HAWK

BERET
OK. 100 ZŁ

MIU MIU

BERET
OK. 960 ZŁ

GUCCI

BERET
OK. 800 ZŁ
Odkrywamy najnowsze trendy w modzie. Pomagamy znaleźć wymarzone ubrania do modnej stylizacji. Informujemy o propozycjach marek na nadchodzący sezon. Czerpiemy inspiracje z najważniejszych serwisów branżowych w kraju i na świecie. Wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie polskich projektantów, modelek i stylistów. Poszukujemy bodźców do ekscytujących tematów także u zagranicznych marek. W przystępnej, obrazowej formie dajemy odpowiedź na współczesne trendy. Nasza reakcja na zmiany nie ogranicza się do jednej sugestii. Zawsze staramy się pokazać bogactwo ujęć, w jakich występują modne dodatki, akcesoria, ubrania. Różnorodne pomysły stylizacji odzwierciedlają złożoność i odmienność ludzkich charakterów.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.