MODA, STYL ŻYCIA
Znana platforma do 2023 roku nie będzie używać plastikowych opakowań jednorazowego użytku
19.11.2019 Kasia Mizera
Jedna z najpotężniejszych platform sprzedażowych, Zalando zobowiązała się w ramach nowego programu mającego na uwadze dobro środowiska i planety do poważnej deklaracji. To ogromny sygnał dla całej branży, który popieramy całym sercem!
Główne punkty ekodeklaracji Zalando
Zobowiązanie Zalando jest częścią nowej strategii zrównoważonego rozwoju pod hasłem "do.MORE", której głównym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę. W ten sposób platforma wypełni cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem. W 2019 roku firma przestawiła się na w ponad 90% odnawialną energię we wszystkich swoich lokalizacjach. Emisje dwutlenku węgla, które nie zostaną wyeliminowane dzięki usprawnieniom z zakresu energii odnawialnej czy ekologicznych opcji dostaw, będą podlegały kompensacji począwszy od 2019 roku.
“Branża mody stoi obecnie przed złożonymi wyzwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, a my byliśmy w przeszłości częścią tego problemu. Teraz naszym celem jest przysłużenie się rozwiązaniu. Widzimy wyraźny związek między działaniem w sposób zrównoważony, a dalszym sukcesem biznesowym. Tylko ci, którzy włączą zrównoważony rozwój do swojej strategii, pozostaną istotni dla klientów i zbudują źródło przewagi konkurencyjnej w przyszłości.” – mówi Rubin Ritter, Co-CEO Zalando.
Zalando zobowiązuje się do zachowania neutralności węglowej we własnych operacjach oraz wszystkich dostawach i zwrotach. Proces ten obejmie wewnętrznie obsługiwane obiekty, transport paczek, a także opakowania. Firma dąży do tego, aby do 2023 roku nie używać w ogóle plastikowych opakowań jednorazowego użytku i będzie projektować swoje opakowania w taki sposób, aby zminimalizować ilość odpadów, w szczególności eliminując tworzywa sztuczne jednorazowego użytku. Już teraz pudełka Zalando produkowane są w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu, torby wysyłkowe w 80% z recyklingowanych tworzyw sztucznych, a opakowania na produkty kosmetyczne będą się składać w 100% z papieru pochodzącego z odzysku.
Z misją bycia zrównoważoną platformą mody o pozytywnym oddziaływaniu na ludzi i planetę, firma zobowiązuje się do zmniejszenia wpływu na środowisko, poprawy samopoczucia konsumentów, jak również podejmowania bardziej przemyślanych wyborów. Między innymi celami Zalando, do 2023 roku, wprowadzi zasady powtórnego obiegu i wydłuży tym samym żywotność co najmniej 50 milionów produktów. W 2019 roku firma przewiduje, że dzięki platformie odsprzedaży Zalando Wardrobe uda się przedłużyć żywotność blisko miliona artykułów.
A my czekamy na odpowiedź branży mody – macie nasze #ekowsparcie!