Z Zuzanną Wachowiak, współzałożycielką BIZUU rozmawiam na kilka dni przed jesienno-zimowym pokazem marki. Zuzanna, wraz z siostrą Blanką Jordan w ciągu jedynie sześciu lat stworzyły markę, którą kochają nie tylko gwiazdy, ale przede wszystkim kobiety z krwi i kości. BIZUU stało się w tym czasie nie tylko jednym z kluczowych projektów w polskiej modzie, ale przede wszystkim synonimem wysublimowanej kobiecości, wyrafinowania i elegancji, które jednocześnie idą w parze z wygodą i niekrępującymi ruchów fasonami. Zuzanna niezwykle często wykorzystuje koronkę w swoich kolekcjach, dlatego była idealną osobą do podzielenia się z nami swoją „Zmysłową historią” związaną z elementem garderoby wykonanym właśnie z tego materiału. Wybór projektantki padł na spódnicę, która, jak się okazuje, do jej szafy trafiła zupełnie przypadkowo.
„Koronka, z której została uszyta ta spódnica, została sprowadzona specjalnie z Francji. Jest to model z naszej zeszłorocznej, wiosenno-letniej kolekcji, zaprojektowany specjalnie dla Kasi Glinki, która jest bardzo filigranową i drobną dziewczyną. Spódnicę tę uszyłyśmy na nasz ówczesny pokaz i wydawało mi się, że posiada fason, który w ogóle nie będzie odpowiadał mojej figurze. Mimo to postanowiłam ją przymierzyć – okazała się idealna i w ten sposób trafiła do mojej szafy. Tym samym model ten nie trafił do sprzedaży w BIZUU i został zarezerwowany tylko do mojego użytku. Za co ją lubię? Przede wszystkim za to, że jest bardzo uniwersalna i nadaje się na wiele wyjątkowych okazji – można założyć do niej szpilki lub botki i uczynić z niej element dziennej stylizacji. To jedna z tych rzeczy w mojej szafie, którą mogę założyć na każdą okazję – miksując ze sobą różne dodatki, a czasami zestawiając nawet ze sportowymi butami, chcę udowodnić, że jest wielofunkcyjna”.
Zamiłowanie do koronki widać także w wielu aspektach pracy twórczej, zarówno Zuzanny Wachowiak, jak i jej siostry, Blanki Jordan – drugiej połowy duetu BIZUU. Z koronki projektantki korzystają niezwykle często i to nie tylko w przypadku kolekcji wiosenno-letnich. Materiał ten z powodzeniem wykorzystują także przy tworzeniu kolekcji jesiennych, wśród których specjalne miejsce zajmuje koronka w odcieniach czerwonego wina, głębokiego burgundu i czerni.
„Koronka jest trochę wpisana z DNA naszej marki – jest bardzo kobiecym i subtelnym materiałem. W obecnej kolekcji, posiadamy sporo modeli z koronki, gipiury białej i bawełnianej – bardziej szlachetnej. Chcemy tym udowadniać, że nie jest to materiał zarezerwowany wyłącznie dla panien młodych, ale można z powodzeniem wykorzystywać go także w bardziej codziennych sytuacjach”.
„6-ty Zmysł Projektanta” to ogólnopolska kampania marki Whirlpool, w której świat technologii łączy się ze światem mody i która prezentuje rozwiązania pomagające chronić tkaniny i wykonane z nich ulubione ubrania. Oprócz duetu BIZUU ambasadorami akcji są także projektant Michał Szulc, modelka Kamila Szczawińska oraz bloger, Kamil Pawelski.
Partnerem publikacji jest Whirlpool.