STYL ŻYCIA
Zapach zaprojektowany jak perfekcyjny garnitur, czyli perfumy od ikony krawiectwa Brioni
25.11.2022 Fashion Post
Marka Brioni od 1945 słynie ze swoich idealnie skrojonych garniturów, czyli najznamienitszego atrybuty męskiej elegancji. Słyną ze swoich przepełnionych lekkością projektów pełnych nowoczesności. Wyrafinowana wizja estetyki znalazła też swoje odzwierciedlenie w zapachu marki, który pasuje do mężczyzny jak ubranie prosto od krawca.
Perfumy od kultowej marki Brioni
Markę Brioni znają wszyscy miłośnicy idealnych krojów i fasonów – od gwiazd Hollywood po głowy państw. Mężczyzna noszący ich projekty zapewnia sobie od razu status nowoczesnej legendy. Nie inaczej jest z nowym, pierwszym zapachem marki, która z impetem wkroczyła w świat senselierstwa. Ich zapach jest skrojony na miarę z doskonale wyważonymi składnikami, tak, aby uzupełnić każdą stylizację i dać jej finalny blask.
„Nasz nowy zapach, tak jak wszystkie rzeczy Brioni, doskonale równoważy wyrafinowanie i charyzmę. To perfumy, które nie są krzykliwe, lecz otulające mężczyznę nieodpartą atrakcyjnością, komfortową pieszczotą i męskim czarem”.
Żeby stworzyć pierwszy zapach, marka Brioni potrzebowała prawdziwej legendy perfumiarstwa, dzięki będzie to możliwe. Dlatego właśnie sięgnęła po pomoc Michel’a Almairac’a. To mistrz Perfumiarstwa, który pracuje między Paryżem a Grasse
w południowej Francji, swoim rodzinnym mieście. Słynie nie tylko ze swoich bestsellerowych kompozycji, lecz także z unikatowego stylu. Tę wirtuozerię wykorzystał w Brioni Eau de Parfum.
„Tym zapachem starałem się sławić wyrafinowaną elegancję Brioni. W kompozycji stworzonej z niewielu surowców wszystkie składniki są wysublimowane. Idealnie ze sobą zestawione, tworzą autentyczną aurę, która stanowi przekład savoir-faire studia włoskiego krawiectwa” – mówi.
Nuty zapachowe
Od lat marka Brioni pozyskuje swoje tkaniny (o bardziej zrównoważonym charakterze) od dostawców włoskich. Tak samo stało się w przypadku zapachu. Marka postanowiła wykorzystać składniki ekoprzyjazne, pozyskiwane w sposób odpowiedzialny społecznie.
W Brioni Eau de Parfum znajdziemy pikantne, cytrynowe i świeże owoce pieprzu zbierane na Madagaskarze i wyspie Reunion. Za świeże nuty odpowiada Cedr z Wirginii. Dzięki współpracy partnerskiej firmy Robertet z przedstawicielem amerykańskich destylarni, ten dom zapachowy produkuje własny wysokojakościowy olejek z drewna cedrowego. Roczne kontrakty zapewniają stabilny dochód drwalom i destylatorom. Eksploatacja lasów prywatnych i państwowych podlega starannej kontroli. Destylowane drewno pochodzi z recyklingu wiórów i nieprzydatnych kłód w tartaku. Zapach Brioni Eau de Parfum jest nieodparcie miękki, lekki i komfortowy jak szyty na miarę garnitur Brioni.
Niezwykły jest nie tylko zapach, ale i sam flakon, który odzwierciedla wizję Norberta Stumpfla, dyrektora Brioni ds. wzornictwa. „Brioni to włoski styl – rzymski sznyt – i rzemiosło; luksus i męska swobodna elegancja: nonszalancka i nieostentacyjna, dla tych, którzy wiedzą w czym rzecz. Nie chodzi nam tu o modę; Brioni to styl” – mówi.
Flakon wykonano z masywnego, granatowego szkła włoskiego z grubą, zaokrągloną podstawą. Etykietę obramowano złotym motywem, który przywodzi na myśl ścieg krzyżykowy. Wytłoczono na niej nazwę „Brioni”, która od przeszło 75 lat pozostaje synonimem rzymskiego stylu.
Zapach do kupienia jest wyłącznie w sklepach Douglas i na ich stronie internetowej.