MODA

Zalando Greenhouse na Copenhagen Fashion Week

10.08.2021 Fashion Post

Zalando Greenhouse na Copenhagen Fashion Week
Fot. The Zalando Greenhouse; digital experience at Copenhagen Fashion Week.

Zalando pozwoli konsumentom w pełni doświadczyć ducha Copenhagen Fashion Week, zarówno dzięki fizycznej przestrzeni w Kopenhadze, jak i dzięki wirtualnym doświadczeniom Zalando Greenhouse. Zalando Greenhouse jest wirtualnym showroomem, który przenosi odwiedzających za kulisy tygodnia mody i pozwala lepiej poznać nominowane marki, projektantów i ich kolekcje. Finaliści Zalando Sustainability Award, Mother of Pearl, Nikolaj Storm Copenhagen i Teatum Jones, zaprezentują swoje kolekcje na oficjalnym wydarzeniu Zalando x Copenhagen Fashion Week. Pokazy będą również dostępne online w Zalando Greenhouse.

Zalando VP of Marketing, Natalie Wills mówi: „Cieszymy się bardzo, że mamy możliwość współpracować w ramach Copenhagen Fashion Week przez kolejny sezon i wykorzystać Zalando Sustainability Award, aby wyróżnić te marki, które próbują wprowadzić do naszej branży bardziej zrównoważone praktyki. W obecnej sytuacji związanej z ograniczeniami podróży, jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że możemy umożliwić entuzjastom mody przeżycie tego wydarzenia bez względu na to, w którym miejscu na świecie się znajdują, z imprezą offline w Kopenhadze i wirtualnym doświadczeniem w Zalando Greenhouse. W Zalando naszą misją jest nieustanne napędzanie branży, aby móc oferować coraz bardziej zrównoważony asortyment i wspierać marki, które za nimi stoją. Dzięki temu hybrydowemu podejściu do Copenhagen Fashion Week, Zalando przekracza dla klientów granice, oferując coraz bardziej innowacyjne sposoby na odkrywanie zrównoważonej mody, zarówno online, jak i offline”.

W ramach Copenhagen Fashion Week 2021 Zalando Greenhouse zapewnia entuzjastom mody na całym świecie możliwość wzięcia udziału w wirtualnym doświadczeniu z łatwym dostępem przez telefon, tablet lub laptop. Inspiracją dla projektu online jest wygląd i atmosfera miejsca, w którym odbędzie się impreza w Kopenhadze, tj. Skuespilhuset København, gdzie będą miały miejsce pokazy finalistów. Finaliści konkursu Zalando Sustainability Award, podzielą się z widzami swoimi historiami i pasją do zrównoważonego rozwoju, które stoją za ich kolekcjami.
W cyfrowej wersji Zalando Greenhouse, odwiedzający przenoszą się do oazy mody, z wirtualną przestrzenią podzieloną na dedykowane pokoje, w których zaprezentowane będą kolekcje finalistów Zalando Sustainability Award: Mother of Pearl, Nikolaja Storma Copenhagen i Teatum Jones’a. Zapewniona będzie również przestrzeń dedykowana do transmisji na żywo pokazów mody i paneli dyskusyjnych. Panele będą dotyczyły aktualnych tematów branżowych, od zrównoważonego rozwoju po różnorodność i inkluzywność, zaś udział w nich wezmą czołowi przedstawiciele świata mody. To fascynujące wirtualne doświadczenie stanowi krok naprzód w sposobie prezentowania kolekcji mody i pokazuje, jak innowacyjna technologia inspiruje i napędza branżę w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości.

Nagroda Zalando Sustainability Award ma na celu zachęcenie marek modowych do poszukiwania alternatywnych podejść do projektowania i produkcji, aby przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości. Nagroda wpisuje się również w strategię zrównoważonego rozwoju Zalando, do.MORE, i jest okazją dla Zalando do wykorzystania swojej platformy w celu ułatwienia współpracy w całej branży;
stawiając w centrum uwagi marki, które podzielają jej wizję. Jury złożone z ekspertów branżowych ocenia strategie marek w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym ich kolekcje i poziom zaangażowania w
rozwój zrównoważonego rozwoju i innowacje. Zwycięzca Zalando Sustainability Award otrzyma nagrodę finansową w wysokości 20.000 euro oraz nawiąże współpracę z Zalando, tworząc ekskluzywną kolekcję, która będzie stanowić kontynuację poszukiwań zrównoważonych rozwiązań w projektowaniu materiałów, procesach produkcyjnych, rozwiązaniach technologicznych i identyfikowalności. Aby dodatkowo wesprzeć zwycięską markę w rozwoju jej działalności, Zalando udostępni szeroki wybór prezentowanej kolekcji swoim ponad 42 milionom klientów na 23 rynkach europejskich.