KULTURA, URODA
Z ratunkiem dla skóry klientów, czyli Stylista zdrowia – Care for beauty, care for health
10.11.2022 Fashion Post
Artego oraz Fundację Rak’n’Roll łączy wspólny cel – zadbanie o zdrowie osób, z którymi współpracują. Jak mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji: Fryzjerki i fryzjerzy mają kontakt ze skórą głowy, której sam klient nie widzi. A że są ludźmi biegłymi w rozmowie, mogą też wskazać klientowi właściwe działanie. Ten projekt ma na celu uświadamianie fryzjerom, jak ważna jest otwartość na zauważanie zmian skórnych u klientek i klientów, rozwijanie umiejętności powiedzenia o nich oraz zachęcanie do wizyty u lekarza.
Inicjatywę Stylista zdrowia zainspirowała historia Ani i Ernesta, gości specjalnych eventu, którzy zwrócili uwagę, jak wyjątkowa jest relacja między stylistą a klientem i że wspólna uważność oraz praktyka mogą mieć realny wpływ na dalsze życie klientów. Uczestnicy wydarzenia mieli możliwość wymienić się swoimi doświadczeniami i zgodnie zauważyli, że brakowało do tej pory przestrzeni, aby rozmawiać o zmianach na skórze głowy w salonach fryzjerskich. Wielu fryzjerów znalazło się wcześniej w podobnej sytuacji i nie mieli pewności, jak reagować. Jak mówi jedna z uczestniczek spotkania: Artego jako pierwsza marka powiedziała na głos, że możemy powiedzieć klientce o zmianach na skórze głowy. Zawsze się tego bałam, ale teraz
to jest mój obowiązek.
Projekt spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem, a fryzjerzy szybko zaczęli utożsamiać się z nowym terminem w branży beauty, który wprowadza Artego. Marka wierzy, że każdy stylista powinien zostać stylistą zdrowia. Dlaczego? Dorota Sielużycka, Brand Manager marki wyjaśnia: Dostrzegliśmy nową rolę fryzjera – Stylista Zdrowia, który dzięki swojej uważności może wesprzeć klienta w zachowaniu zdrowia. Jeżeli choć 1% fryzjerów zdecyduje się szerzej spojrzeć na swój zawód to będzie to wielki sukces kampanii.
W jaki sposób fryzjer powinien rozmawiać z Klientem? Jak przekazać informację, gdy fryzjer zauważył znamię? Na te pytania styliści zdrowia znajdą odpowiedź w filmach przygotowanych na potrzeby kampanii. Psychoonkolog Małgorzata Ciszewska- Korona, która wzięła udział w kampanii Stylista Zdrowia odpowiada w nich: Najprościej. To jest podstawowa zasada, ponieważ jak zaczynamy „wymyślać” to najczęściej jesteśmy źle odebrani. Fryzjer to nie jest lekarz pierwszego kontaktu, to nie jest dermatolog, to nie jest onkolog. Fryzjer dba o skórę głowy i włosy. Dlatego tak ważne jest, aby był uważny i jeżeli zobaczy zmianę na skórze głowy, za uszami lub na karku, w delikatny sposób powiedział o tym Klientce lub Klientowi i zachęcił do pójścia do lekarza. Już w połowie listopada na youtube.pl na kanale artego polska, pojawią się kolejne filmy z psychoonkolog Małgorzatą Ciszewską- Korona, w których razem z Instruktorami marki artego, będą rozmawiać na temat profilaktyki w salonie fryzjerskim w ramach kampanii Stylista Zdrowia.
Więcej o kampanii STYLISTA ZDROWIA można znaleźć na www.stylistazdrowia.pl