Urodzony w Szkocji absolwent prestiżowej Central Saint Martins zadebiutował ze swoją autorską marką w 2002 roku, wcześniej zdobywając doświadczenie m.in u Alexandra McQueena i Chloe, pracował także na stanowisku dyrektora kreatywnego włoskiej marki Pollini (na stanowisku tym zastąpił go później Nicholas Kirkwood). Decyzja o rezygnacji ze stanowiska dyrektora kreatywnego i zamknięciu marki Jonathan Saunders spadła dziś na branżę jak grom z jasnego nieba. Brytyjski projektant w oficjalnym oświadczeniu argumentuje ją powodami osobistymi, dziękując za ciężką pracę swoim dotychczasowym współpracownikom oraz partnerce biznesowej, Eieshy Bharti Pasrichy. Co ciekawe, Saunders nawiązał współpracę z Pasrichą w styczniu tego roku po to, aby przenieść działalność swojej marki na wyższy poziom i stworzyć podwaliny do wzrostu jej pozycji.
Mimo że formalnie marka Jonathan Saunders zamyka dziś swoją działalność, w praktyce funkcjonować będzie jeszcze mniej więcej do wiosny 2016 roku, czyli do momentu, w którym zostaną realizowane wszystkie dotychczasowe zlecenia.
W tej sytuacji nasuwają się nam na myśl dwa pytania: co planuje Saunders i kto będzie następny?