URODA

Z Elżbietą Skalską z Sesderma rozmawiamy o polskim rynku kosmetyków oraz o planach marki na 2023 rok

13.12.2022 Fashion Post

Z Elżbietą Skalską z Sesderma rozmawiamy o polskim rynku kosmetyków oraz o planach marki na 2023 rok

O polskim rynku kosmetycznym i planach marki Sesderma na 2023 rozmawiamy z Elżbietą Skalską, Global Business Director Sesderma. 

Jak Pani ocenia rynek kosmetyków w Polsce?

Podobnie jak w innych krajach Europy, największy udział w rynku stanowi segment kosmetyków do higieny osobistej oraz pielęgnacji skóry. Na rynku polskim, szczególnie dynamicznie rozwija się kategoria produktów do pielęgnacji twarzy w skład której wchodzą preparaty oczyszczające, kremy do twarzy, w tym kremy specjalistyczne oraz kremy pod oczy. Polscy konsumenci, a w głównej mierze konsumentki, bo to właśnie kobiety stanowią wciąż największą grupę kupujących kosmetyki, gotowe są inwestować coraz więcej wpreparaty pielęgnacyjne. Związane jest to z rosnącą świadomością, że dobrze dobrana i regularnie stosowana pielęgnacja wpływa wymiernie na wygląd skóry jak i na samopoczucie. Oczekiwania konsumentek/konsumentów względem stosowania kosmetyków nie kończą się więc na działaniu upiększającym czy wspomagającym leczenie, ale również mają wpływać na dobre samopoczucie i przynosić holistyczne korzyści dla ciała i umysłu.

Warto również wspomnieć, że przy wyborze produktów pielęgnacyjnych, cena zaczęła odgrywać drugorzędną rolę, a na pierwszy plan wysunęła się jakość i skuteczność produktów. Dlatego też coraz więcej konsumentek sięga po preparaty specjalistyczne, zawierające składniki o sprawdzonym i potwierdzonym działaniu, dostępne między innymi w aptekach.

Sesderma jest obecna na 80 rynkach na całym świecie. Od jak dawna marka jest obecna na polskim rynku? 

Firma Sesderma rozpoczęła działalność na rynku polskim w 2011 roku, bazując na współpracy z wąskim gronem klientów profesjonalnych. W ciągu ostatnich kliku lat, Sesderma znacząco rozwinęła swoją działalność, zwiększając rozpoznawalność obydwu swoich marek (Sesderma, Mediderma) i odnotowując duże wzrosty sprzedaży.

Sprzedaż detaliczna Sesderma odbywa się zarówno w online, jak i za pomocą sprzedaży stacjonarnej w aptekach. Na jakie kanały sprzedaży stawiacie w swojej strategii?

Strategia Firmy ukierunkowana jest na dywersyfikację kanałów sprzedaży, dlatego produkty Sesderma dostępne są w wybranych sklepach e-commerce jak i aptekach specjalizujących się w ofercie dermokosmetycznej.

Jakie są aktualne trendy w sprzedaży ecommerce? 

Pomimo, iż zakupy produktów kosmetycznych w przeważającym stopniu dokonywane są wciąż w  sklepach i aptekach stacjonarnych, kanał e-commerce zwiększa bardzo dynamicznie swoje udziały w sprzedaży. W przestrzeni ecommerce poszukiwane są oczywiście okazje zakupu produktów w atrakcyjnej cenie, ale również ofert specjalnych, w skład których wchodzą unikatowe preparaty lub zestawy, rzadko dostępne w sprzedaży stacjonarnej.

Kim jest osoba, która używa produktów Sesderma? 

Produkty Sesderma stosowane są w głównej mierze przez osoby wymagające skutecznego i widocznego działania preparatów pielęgnacyjnych, opartych na sprawdzonych składnikach o potwierdzonym działaniu.

W Państwa portfolio istnieje również Mediderma, czyli marka gabinetowa. Do jakiego konsumenta trafia ten produkt?

Portfolio preparatów Mediderma składa się z preparatów profesjonalnych, wyrobów medycznych i produktów do pielęgnacji domowej, dostępnych tylko we współpracujących z marką gabinetach kosmetologicznych lub lekarskich. Mediderma jest więc marką związaną z klientami gabinetów profesjonalnych, korzystających z indywidualnie dobranych przez Profesjonalistów zabiegów pielęgnacyjnych.

Jakie plany ma marka Sesderma na nadchodzący 2023 rok?

W nadchodzącym roku planujemy umocnić pozycję marki Sesderma na rynku otwartym jak i marki Mediderma na rynku profesjonalnym. Względem szczegółów, zapraszam do śledzenia naszych mediów społecznościowych, gdzie z pewnością będziemy dzielić się naszymi działaniami.