MODA, STYL ŻYCIA
„Możesz odnieść sukces tylko wtedy, gdy robisz to, co kochasz” – rozmowa z Anną Banaczek z marki Zaquad
04.06.2019 Kasia Mizera
Marka ZAQUAD na polskim rynku modowym istnieje od 2015 roku. Projektantka marki, a zarazem właścicielka, Anna Banaczek opowiada nam o pierwszym pokazie marki, który miał miejsce w zabytkowych wnętrzach Pałacu Kultury, o głównych inspiracjach, które pomogły jej stworzyć barwną kolekcję w duchu ery disco.
Dlaczego na miejsce swojego pierwszego pokazu wybrałaś właśnie wnętrze Pałacu Kultury?
Spośród wielu lokalizacji wybór padł właśnie na Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. To bardzo stylowe i dość kameralne miejsce. Zupełnie inne niż wielkie hale. Oryginalne i eleganckie wnętrza od razu przypadły nam do gustu – masywne kolumny, kryształowe żyrandole czy ozdobne rozety. Pałac Kultury idealnie pasował do naszej scenografii inspirowanej stylem lat 80. i kultową erą disco.
Przeskalowane ramiona, wąska talia i totalny błysk – nawiązanie do lat 70.-80. jest oczywiste – dlaczego akurat ta epoka zainspirowała cię do stworzenia kolekcji?
Tym razem inspirowałam się ubraniami mojej mamy z tamtej dekady. Pamiętam duże marynarki z szerokimi ramionami, obcisłe spódnice, błyszczące tkaniny. Era disco przeżywa teraz swoje drugie życie. Możemy wnieść dużo z tamtych czasów do naszych współczesnych stylizacji. Chciałam dać ubraniom z tamtej dekady trochę świeżości i współczesnego, nowego akcentu. Tkaniny, które jeszcze niedawno były zapomniane: lycra, ortalion, kresz w najnowszej kolekcji odegrały kluczową rolę. Jednak nie wykorzystałam ich dosłownie, tak jak wykorzystano je w latach 80., a wybrałam nowocześniejsze, bardziej kobiece formy.
ZOBACZ TEŻ: Pierwszy pokaz marki Zaquad – opis kolekcji
Czy masz jakąś ikonę stylu?
Madonna. Dla mnie to pierwsze skojarzenie z latami 80. To ikona stylu. Królowej pop-u nie mogło zabraknąć przy inspiracji i odwołaniu się do ery disco. Styl Madonny to kwintesencja stylu lat 80. Jej ubrania miały bardzo duży wpływ na ówczesną modę. Do dziś za ten styl jest podziwiana. Charakterystyczne dla niej były chociażby oversizowe, rockowe ramoneski, jeans, wielowarstwowość, czy niestandardowe połączenia form i tkanin.
W Twoich projektach pojawia się przywrócony power look – jak wygląda uwspółcześniona przez Ciebie wersja i czy uważasz, że dziś kobiety nadal potrzebują „zbroi”, by być traktowane poważnie i na równi z mężczyznami?
Kobiety nie potrzebują zbroi. Współczesne kobiety są stanowcze i odważne, znają swoją wartość. Także w kwestii ubioru nastąpił przełom. Power look moim zdaniem to nie tylko kwestia stroju, to także synonim zmiany pozycji kobiety współcześnie. Teraz kobiety są traktowane na równi z mężczyznami. W najnowszej kolekcji postawiłam na power look, ale nie w dosłownym znaczeniu. Męskie koszule i marynarki uszyte zostały z tkanin w odcieniu różu, bieli, czy z tkanin w kwiaty i neonowe desenie.
Dla jakiej kobiety tworzysz swoje projekty?
Kobiety utożsamiające się z marką Zaquad są odważne, pełne pasji, cenią sobie niepowtarzalność i oryginalność.
Na Twój pokaz przyszła masa gwiazd, która oklaskiwała Twój pokaz. Ania Skura wręczała Ci kwiaty. To nie często spotykana sytuacja. Zdradzisz nam sekret swojego sukcesu?
Przede wszystkim trzeba być dobrym człowiekiem. Ale bez ciężkiej pracy, nic by się nie udało. Podstawą każdego sukcesu jest po prostu ciężka praca i pasja. Możesz odnieść sukces tylko wtedy, gdy robisz to, co kochasz.