brak kategorii

„Exhibitionism” – pierwsza wystawa twórczości The Rolling Stones

05.04.2016 Michalina Murawska

„Exhibitionism” – pierwsza wystawa twórczości The Rolling Stones

4. kwietnia w Londynie odbył się wernisaż wystawy„Exhibitionism”, w którym udział wzięli The Rolling Stones, ich rodziny oraz znane gwiazdy. Od 5. kwietnia wszyscy zwiedzający będą mieli okazję zobaczyć ponad 500 przedmiotów, w tym kostiumy z koncertów, plakaty, albumy, dzieła sztuki, prywatne dzienniki, a także niepokazywane nigdzie dotąd filmy związane z tym kultowym już zespołem. Począwszy od założenia kapeli w 1962 roku, Mick Jagger twardą ręką zarządzał grupą czyniąc z niej wyznacznik trendów zarówno w kwestii muzyki rockowej, strojów i ruchów scenicznych, jak i identyfikacji wizualnej. Do legendy przeszły już pop-artowe usta oraz język autorstwa Andy’ego Warhola, które zdobiły okładkę płyty „Sticky Fingers” z 1971 roku. Zespół nie wahał się też wykorzystywać w tych celach angielskiej flagi oraz zabawnych kolaży. Jednak to usta stały się znakiem rozpoznawczym oraz swego rodzaju logo zespołu, które znane jest aż do dziś. Wśród eksponatów znajdziemy także unikalne nagrania audio oraz video, które rozmieszczono na 9. mniejszych salach wyposażonych w multimedialne i interaktywne obiekty.  Zaraz po Londynie, wystawa uszy w 4-letnią trasę po muzeach i galeriach na całym świecie.

Stonesi podczas wernisażu w Saatchi Gallery

Co z tym wspólnego ma Tommy Hilfiger? Jako jeden z największych fanów zespołu jest zachwycony możliwością wspierana takiego wydarzenia. „The Rolling Stones był jednym z pierwszych zespołów, w jakim się zakochałem, kiedy byłem jeszcze dzieckiem, a ich muzyka pozostała dla mnie wielkim źródłem inspiracji” – powiedział projektant. Amerykanin stworzył z tego powodu specjalną kapsułową kolekcję damskich i męskich koszulek pokrytych obrazkami z kultowymi logo zespołu. Już niebawem wejdzie ona do sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej tommy.com, we flagowym butiku Tommy Hilfiger przy Regent Street w Londynie i w kolejnych dużych miastach. Linia uzupełniona zostanie o skórzane ramoneski, kurtki oraz szorty z bielonego poszarpanego dżinsu.

Plakat wystawy „Exhibitionism”

Stonesi także wyrazili swoja wdzięczność w kierunku amerykańskiej marki. „Praca nad wystawą przypomniała nam jak niesamowitą podróż odbyliśmy. […] Jesteśmy wdzięczni za ciągłe wsparcie ze strony marki Tommy Hilfiger”. Hilfiger postawił na modę, na której się wychował i artystów, którzy na przestrzeni lat go inspirowali. Amerykanin był tak naprawdę pierwszym projektantem, który sponsorował muzyczne trasy gwiazd. Już wcześniej wspierał Britney Spears, Lenny’ego Krawitza, Davida Bowie oraz Beyonce. Marka szykuje także konkursy z nagrodami, podczas których będzie można wygrać bilety na wystawę.

Koszulka Tommy Hilfiger 

Nie wiemy jak wy, ale my już kupujemy bilety do Londynu i szykujemy się na tę fascynującą wystawę. Jako fani „Stones’ów” obok kolekcji Hilfigera także nie przejdziemy obojętnie!