Lata 60. i 70. to czas przewrotów, które zmieniały oblicze mody. Na ten czas przypada rozwój kultury hippisowskiej, protestów przeciwko wojnie w Wietnamie, dzikich klubowych imprez oraz swingującego Londynu. Tak liczne rewolucje wpływały na modę, która miała symbolizować bunt, poczucie odrębności oraz akcentować indywidualizm.
Plakat reklamujący markę Levi’s z lat 60.
Muzeum Victoria & Albert jako miejsce kreujące międzynarodowe trendy w modzie i sztuce weszło we współpracę z marką Levis, aby pokazać najważniejsze zmiany na przestrzeni wybranych lat. Wystawa rozpocznie się 10 września 2016 roku i potrwa do 26 lutego 2017 roku. Kuratorzy muzeum pracują nieustannie z Tracey Panek, historykiem marki, nad dokładnym dopracowaniem kolekcji, która ujrzy światło dzienne. Ta znana specjalistka od dżinsu, odpowiedzialna jest za przeniesienie archiwum Levis z San Francisco do Londynu, w którym znajdują się przede wszystkim egzemplarze legendarnych modeli 501, 505 oraz kurtek pochodzących z 1969 roku. „Chcemy pokazać jak Levisy wpływały na ludzi, popkulturę oraz miany społeczne” – zdradził Richard Hurren, zarządzający marką w Europie. 'Wierzymy, że współpraca z prestiżowym muzeum utrwali i umocni tę opinię” – dodał w komentarzu prasowym.
Obok dżinsu na wystawie zostaną pokazane następujące eksponaty: ręcznie napisany tekst piosenki Beatlesów „Lucy in the Sky with Diamonds”, kawałek skały księżyca, którą przetransportowali na ziemię pracownicy NASA, prototyp pierwszego Apple 1, plakaty gwiazd oraz ikon mody w denimie, a także liczne dowody na to, że naprawdę wpływowi ludzie zawsze chodzili w Levisach.
The Beatles w dżinsowej stylizacji
Martin Roth, dyrektor muzeum jest bardzo podekscytowany nowym projektem. „To pierwsza taka współpraca w historii marki. To dla nas idealny partner” – zdradził Brytyjczyk. Jeśli mówi to człowiek, który jako jeden z pierwszych wyczuwa trendy, to znaczy, że lata 60. i 70. będą bardzo na topie tej jesieni, a stare Levisy zostaną głównymi bohaterami.