MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Louis Vuitton x Jeff Koons po raz drugi!
12.10.2017 Michalina Murawska
Tym razem Amerykanin pozostający jedną z najjaśniejszych gwiazd współczesnej sceny artystycznej, wziął na swój warsztat obrazy między innymi Claude’a Monet, Edouarda Manet czy Paula Gaugin. Szczególne znaczenie z tego grona ma Manet, którego „Śniadanie na trawie” wywołało jedną z największych burz w historii malarstwa. W dodatku, jest on jednym z ulubionych artystów Koonsa, który, tak jak jego idol, lubi prowokować. Jednak spośród wszystkich modeli, to „wodne lilie” Moneta mają szansę stać się sprzedażowym hitem kolekcji. Jak powiedział sam Koons: „to jeden z najbardziej sensualnych obrazów z naturą w roli głównej”. Kolejnej odsłonie współpracy towarzyszy również sesja wizerunkowa z udziałem ambasadorki marki, Lea Seydoux, którą niewątpliwie kojarzą wszyscy wielbiciele przygód Jamesa Bonda. Jej delikatna uroda idealnie wpisała się w nieco baśniowy klimat dzieła Moneta.
Louis Vuitton, wykorzystując znane obrazy, chciał przede wszystkim osiągnąć cel, jakim było przybliżenie świata sztuki nowej publiczności. W końcu, mało kto uważał na lekcjach z wiedzy o kulturze albo prywatnie interesuje się historią sztuki. Zamierzenie z pewnością zostało osiągnięte, ponieważ fanki zarówno francuskiego domu mody jak i historii sztuki, już zacierają ręce na nowy dodatek do kolekcji.