MODA
Według portalu Lyst Gucci jest najgorętszą marką na całym świecie
01.08.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak
Lyst to firma zajmująca się technologią mody. Właśnie ogłosiła najnowszą część swojego kwartalnego raportu indeksowego, ogłaszając, że w drugim kwartale tego roku Gucci jest najgorętszą marką na świecie.
Aby zebrać wyniki, Lyst analizuje zachowania klientów online. To ponad 200 milionów kupujących rocznie, którzy korzystają z platformy do przeglądania i kupowania mody w różnych markach i sklepach online. Formuła Lyst uwzględnia wyszukiwania zarówno na platformie, jak i poza nią, a także wyświetlenia produktów, sprzedaż i wzmianki w mediach społecznościowych w okresie trzech miesięcy.
Gucci powraca na pierwsze miejsce na liście po tym, jak przez dziewięć miesięcy był za Balenciagą. Prawdopodobnie stało się tak dzięki ostatniej współpracy z Harrym Stylesem i adidasem. Według Lyst liczba wyszukiwań tej marki wzrosła o 286% w ciągu 48 godzin po wydaniu kolekcji adidas w czerwcu.
Lyst wyjaśnia, że „Gucci i Balenciaga zdominowały rozmowy o modzie od czasu wprowadzenia indeksu Lyst w 2017 roku, zarówno wśród konsumentów, jak i osób z branży. W tym kwartale Gucci odzyskał pierwsze miejsce, po 9 miesiącach królowania Balenciagi na szczycie listy. Estetyka marek nie mogłaby być bardziej inna; Kolorowa, maksymalistyczna utopia Alessandro Michele kontrastuje z mroczną, dystopijną wizją Demny. Ale razem te dwa domy mody należące do Keringa odpowiadają teraz za aż 21% ogólnego wyniku Lyst Index generowanego przez 20 najlepszych marek”.