MODA
W najnowszej kolekcji EKCENTRIK kobiecość wyraża się przez ruch – taniec jako forma mocy, autentyczności i połączenia z własnym ciałem
29.05.2025 FASHIONPOST

Polska marka EKCENTRIK, stworzona przez siostry Avelinę i Milenę, od zawsze czerpie inspiracje z energii tańca i wolności wyrazu. Każda kolekcja to manifest bliskości z ciałem, zmysłowości i niezależności – zapisany w tkaninach, krojach i mocnych kampaniach. W tym sezonie, marka otwiera nowy rozdział – Sweat – kolekcję, która rozszerza dotychczasowe granice EKCENTRIK – wchodząc w odzież athleisure.
Kampania skupia się na niezwykle intymnym, a jednocześnie naładowanym emocjami momencie tuż przed – gdy scena czeka, a ciało przygotowuje się do wejścia w światło. To chwile skupienia, adrenaliny, wspólnoty. Ubrania z kolekcji wspierają ten proces – wygodne, zmysłowe i gotowe na każdy ruch, stają się drugą skórą, towarzyszką codziennych rytuałów: od rozgrzewki przed pokazem, przez poranny pilates, przez kawę z znajomymi, aż po taniec do świtu.
Za reżyserię kampanijnego wideo odpowiada Adam Romanowski ( znany m.in. ze współpracy z Sanah ), który stworzył sugestywny obraz oparty na tańcu, świetle i napięciu – czerpiący z żywiołu wody i kobiecej energii ( – feminine energy). Za choreografię odpowiada Dana Delight, matka polskiego House of Elle, a muzykę do kampanii stworzyła Vola Default. W kampanii występują Neo Mosa i Laura Klaus, które reprezentują współczesną scenę ballroomową i kobiecość.
Kolekcja, która łączy intymność bielizny, wygodę sportu i swobodę ready-to-wear.
W kolekcji „Sweat” EKCENTRIK zacierane są granice pomiędzy athleisure wear, strojem kąpielowym a ubraniami do codziennego noszenia. Poza wyrazistymi topami i sportowymi stanikami pojawiają się legginsy z rozszerzaną nogawką, rozpinane bluzki z długim rękawem i bikini, które równie dobrze sprawdzą się na treningu, jak i na imprezie. Kolekcję spaja flagowy pastelowy print z piorunami, dostępny w wersji różowej, błękitnej i czekoladowej – nawiązujący do symbolicznego znaku marki. „Sweat” to kolekcja dla tych, którzy żyją w rytmie swojego ciała i lubią czuć się komfortowo w swoim ciele – niezależnie od pory dnia i miejsca. To kolekcja, którą można nosić na trening – ale też którą można nosić cały dzień: na kawę, na plażę, na ulicę. EKCENTRIK pozostaje wierny swojej filozofii – ubrania mogą być noszone od rana do wieczora.


Dla kogo jest ta kolekcja?
Avelina: Dla osób, które lubią czuć się komfortowo a równocześnie seksownie w tym, co noszą. Nie ważne, czy jesteś tancerką czy pilates girl, czy po prostu kochasz się ruszać – ta kolekcja została przemyślona na każdy moment dnia, można ją nosić od rana na sport jak na ulubioną imprezę.
Skąd wziął się pomysł na kolekcję „Sweat”?
Milena: Od samego początku EKCENTRIK powstał z myślą o tańcu, zabawie i komforcie. Zarówno ja, jak i Avelina prowadzimy aktywny tryb życia i od zawsze brakowało nam ubrań, które sprawdzą się zarówno na treningu, jak i na kawie czy brunchu zaraz po – bez kompromisów w kwestii wygody i stylu. Nawyki ludzi bardzo się zmieniły. Pojawiła się moda na poranne rave’y, run cluby, ogólnie – na bardziej świadomy, zdrowy styl życia. To do mnie przemawia. Wierzę, że balans między imprezowaniem a dbaniem o siebie to klucz do dobrego samopoczucia.
Każdą kampanię tworzymy z myślą o ruchu. Każdą kolekcję – z myślą o komforcie. Dlatego stworzenie linii inspirowanej ruchem było dla nas czymś naturalnym.
Avelina: Pomysł na kolekcję Sweat narodził się, kiedy mieszkałam przez kilka miesięcy w Australii. Zafascynował mnie tamtejszy styl życia – aktywny, naturalny, a jednocześnie bardzo świadomy estetycznie. Ludzie zaczynają dzień wcześnie: trening, szybki run club, potem brekky w ulubionej kawiarni – wszystko bez zbędnego pośpiechu, ale wciąż z wyczuciem stylu.
Chciałam stworzyć ubrania, które będą funkcjonalne, ale jednocześnie stylowe i seksowne – które założysz na trening, ale nie musisz zdejmować od razu po. Sweat to kolekcja, która udowadnia, że styl i aktywność mogą iść w parze.


Czy możecie powiedzieć coś więcej o materiałach?
Długo szukałyśmy materiału, który będzie jednocześnie elastyczny, miękki, trwały i przyjazny dla środowiska. W końcu znalazłyśmy – pochodzi z Włoch i jest w pełni z recyklingu. Farbujemy go w rodzinnej farbiarni w Łodzi, a cała kolekcja powstała lokalnie, na terenie Warszawy. Wiemy, jak ważne jest ograniczanie naszego wpływu na planetę. Moda to jedna z najmniej zrównoważonych branż, dlatego tym bardziej zależy nam na tym, by działać lepiej niż dotychczas i rozwijać markę w odpowiedzialny sposób – stawiając na przejrzystość i konkretne
decyzje.
W przypadku kolekcji sportowej zależało nam także na tym, by materiał był szybkoschnący i delikatny dla skóry. Każdy model testowałyśmy w praktyce – w wodzie, na siłowni, w słońcu.
Kolekcja dostępna na stronie www.ekcentrik.co.