MODA

Vistula i Prosto łączą siły we wspólnej kolekcji

23.05.2019 Wojciech Szczot

Vistula i Prosto łączą siły we wspólnej kolekcji
Fot. Mateusz Stankiewicz /Af Photo

Tej współpracy chyba nikt się nie spodziewał. Dwie polskie marki modowe połączyły siły. Efektem jest wiosenno-letnia kolekcja kapsułowa o niepowtarzalnym charakterze. Linia ubrań to połączenie dwóch odmiennych światów: streetwearu i klasycznego krawiectwa. Odpowiedzialna za ubieranie polskiej ulicy marka Prosto spotkała się ze znanej z elegancji i świetnego szycia Vistulą. Kolekcja podważa dotychczasowe ramy mody męskiej i zmienia postrzeganie obu marek. Jej ambasadorem jest Wojtek Sokół, muzyk i dyrektor kreatywny marki Prosto. 

Vistula oraz Prosto. Prosto oraz Vistula

Vistula, nawiązująca w kolekcjach do klasycznego krawiectwa oraz Prosto, wpisujące się w nurt mody streetwearowej, to połączenie, jakiego na polskim rynku jeszcze nie było. Obie marki to ikony w swoich dziedzinach, głęboko zakorzenione w świadomości odbiorców. Prosto od 20 lat kształtuje styl mody ulicznej, zdobywając popularność w mainstreamowym świecie popkultury. Vistula, z wieloletnią tradycją i serią licznych kolekcji ambasadorskich, to dla wielu synonim elegancji. Od pokoleń mężczyźni noszą garnitury tej marki podczas ważnych uroczystości i na co dzień. Wspólna kolekcja kapsułowa łączy te światy ze sobą, budując obraz nowej elegancji. To zderzenie modowych światów okazało się konstruktywne.

"Powstała świetna kapsuła, jestem z jej kształtu naprawdę zadowolony. Przecieramy nowe szlaki, a ta współpraca to otwarcie się na nowego Klienta. Reprezentujemy różne style, ale jesteśmy liderami w swoich dziedzinach, łączy nas wysoka jakość i staranność produkcji, która widoczna jest też w tej kolekcji" mówi Wojtek Sokół, ambasador kolekcji. 

Wojtek Sokół, dyrektor kreatywny marki Prosto, znany głównie jako raper i producent muzyczny, to ambasador kolekcji. Charakterystyczną cechą linii ubrań jest jej identyfikacja wizualna, zaprojektowana  przez Bartłomieja Walczuka. Logotypy marek łączą się w kilku odsłonach. O część formalną kolekcji zadbał Wojtek Bednarz, projektant marki Vistula.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez VISTULA (@vistulathemensworld)

Mateusz Stankiewicz /Af Photo
Fot. Mateusz Stankiewicz /Af Photo

"Kolekcja powstała na styku dwóch różnych estetyk i tradycji. To jest jej największy atut. Nie kojarzy się jednoznacznie ze stylem Vistuli i jest też odmienna od tego, co do tej pory robiło Prosto. Skupiliśmy się na kluczowych dla marek produktach. Dla nas to garnitur, który pojawił się w kompletnie nowej sylwetce, przełamany elementami charakterystycznymi dla Prosto, nie tylko z  wyglądu, ale też w charakterze" mówi Wojtek Bednarz

"Dzięki temu połączniu na pewno skorzysta każda z marek. Do tej pory takiej współpracy nie było na polskim rynku. Wspólna kolekcja zdecydowanie poszerza krąg klientów zarówno Vistuli jak i Prosto, pokazuje też każdą z nich w nowym świetle. Dzisiejszy świat mody, trendy w niej panujące trudno zdefiniować. Można powiedzieć, że wszystko już w niej było, dlatego takie połączenia cieszą się dużym zainteresowaniem. Zaskakują i wprowadzą świeżość na ulicach" podkreśla Patrycja Hatalska-Kostewicz.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez VISTULA (@vistulathemensworld)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez VISTULA (@vistulathemensworld)

W linii znajdują się ubrania, które wpisują się w formalny dress code, ale ich fasony są swobodniejsze, a charakter przełamany jest grą detali – ranty guzików w garniturach i dwustronnym płaszczu mają neonowo-zielony kolor, tak samo jak podszewki marynarek. Garnitury zyskały całkiem nowy krój. Są luźniejsze, o szerszych spodniach. Wśród propozycji znajduje się dwurzędowy garnitur wykonany z tkaniny w szarą kratę, jednorzędowy, zaprojektowany z materiału przypominającego jeans oraz zestaw garniturowy w kolorze granatowym, składający się z marynarki i sportowych spodni ze ściągaczami. W części mniej formalnej znajdują się bluzy, kurtka, polówki, T-shirty, jeansy oraz szorty w charakterystycznych dla kolekcji kolorach: zieleni, granacie, błękicie i beżu. Linię ubrań uzupełniają akcesoria, w tym m.in. sportowe czapki w kolorze zielonym i granatowym, jedwabne poszetki i krawaty, plecak, portfel, nerka oraz sportowe buty. 

Od 22 maja trwa przedsprzedaż w sklepach internetowych vistula.pl oraz prosto.pl. Pod koniec maja kolekcja będzie dostępna w wybranych salonach stacjonarnych Vistula na terenie całej Polski. 

Zdjęcia: Mateusz Stankiewicz /Af Photo
Backstage: Bartosz Mrozowski 
Projekty ubrań: Wojtek Bednarz (Vistula), Prosto
Identyfikacja wizualna kolekcji: Bartłomiej Walczuk
Produkcja sesji zdjęciowej: Move Picture
Make up: Magda Atkins
Dyrektor Marketingu Vistuli: Patrycja Hatalska-Kostewicz
Dyrektor Kreatywny Prosto: Wojtek Sokół