STYL ŻYCIA

Victoria Beckham

15.06.2015 Redakcja Fashion Magazine

Karierę rozpoczęła w zespole Spice Girls, który powstał w 1994 roku. Brytyjski przemysł muzyczny poszukiwał czterech atrakcyjnych dziewczyn, a Victoria idealnie pasowała do tej formuły. Zyskała przydomek Posh Spice, ponieważ jej tata w tamtym czasie jeździł Rollce Roycem, a do szkoły chodziła z torbą Gucci zamiast plecaka. Z zespołem koncertowała po całym świecie zyskując międzynarodową sławę. Spice Girls okazały się nie tylko wytworem producentów, ale świetnymi bizneswomen, które są współautorkami tekstów wszystkich piosenek. Każda z dziewczyn miała silną osobowość oraz wielki wpływ na wizerunek oraz działalność zespołu.

Po rozpadzie Spice Girls w 2000 roku roku jego członkinie rozpoczęły karierę solową. Victoria wydała dwie solowe płyty, które niestety nie osiągnęły wielkiego sukcesu. Być może wtedy ambitna Brytyjka zaczęła rozważać rozpoczęcie kariery w innej branży.

W 1999 roku wyszła za mąż za piłkarza Manchester United, Davida Beckhama, i przyjęła jego nazwisko. Młodzi, piękni i bajecznie bogaci, stali się z miejsca celebrytami. Nieustannie lądowali na okładkach najbardziej poczytnych magazynów i tabloidów zyskując przy tym przydomek „Posh and Becks”. Posh była nieustannie krytykowana za sztuczne platynowe blond włosy, spaloną solarium skórę oraz nienaturalne implanty piersi. Odsłaniała przy tym dużo ciała i byłą fanką kiczowatych projektów Roberto Cavalli oraz duetu Dolce&Gabanna.

Wystąpiła aż w trzech reality show. Pierwszy program, zatytułowany „Being Victoria Beckham” (2001) dotyczył jej kariery solowej, natomiast drugi show „The Real Beckhams” (2003) jej życia rodzinnego. W wyniku sportowego transferu Davida, w 2007 roku przeprowadziła się z rodziną do USA, gdzie nagrano jeden odcinek „Victoria Beckham: Coming to America”.

W 2001 wydała własna autobiografię „Learning to Fly,” opisującą związek z Davidem oraz ich pierwsze dziecko. W 2004 roku Beckham wypuściła na rynek własną kolekcję DVB Style, na którą składały się okulary, torby i bielizna. Zaprojektowała także własną kolekcję dżinsów dla marki Rock & Republic. W 2006 roku Victoria napisała poradnik modowy „That Extra Half an Inch: Hair, Heels and Everything in between”, który szybko stał się bestsellerem. Wskazówki dotyczące stroju, makijażu oraz akcesoriów zostały opatrzone zdjęciami Annie Leibovitz, Mario Testino oraz Stevena Meisela.

Victoria szybko zrozumiała, że jej wizerunek jest na wagę złota i odrobiła zaległe lekcje. W 2009 roku razem z Davidem wystąpiła w reklamie bielizny Emporio Armani. Wypromowali także damskie i męskie perfumy „Intimately Beckham”. Oczywiście ich projekty okazały się hitem i zbili na nich fortunę. Te sukcesy zostały szybko zauważone, a sam Marc Jacobs zaproponował Victorii, aby została twarzą jego marki. Szał na Victorię zaczął się na dobre, a wszyscy nagle chcieli naśladować jej nowy styl.

W 2007 roku wprowadziła swoją markę Victoria Beckham na rynek amerykański, a następnie brytyjski. W tym samym roku otrzymała nagrodę brytyjskiego „Glamour” dla Kobiety i Przedsiębiorcy roku. Nagle stała się fanką stonowanych strojów własnej marki oraz sukni od Rolanda Moureta. Plotka głosiła nawet, że to właśnie on jest odpowiedzialny za tworzenie projektów dla byłej spicetki, a ta jest jedynie figurantką.

Na przestrzeni lat 2004-2014 gościła na kilkunastu okładkach różnych wydań „Vogue’a”, co tylko potwierdziło statut bardzo wpływowej ikony stylu. W 2012 roku wystąpiła na zakończeniu Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie z koleżankami z zespołu Spice Girls. W 2012 roku nadzorowała także z zespołem tworzenie musicalu „VIVA FOREVER” opartym na dotychczasowej karierze Spice Girls. Niedawno wyjawiła, że w czasie koncertowania ze Spice Girls, producenci wyłączali jej mikrofon.

Od momentu powstania marki VB, jej założycielka konsekwentnie powiększa swoje imperium i umacnia pozycję światowych rynkach mody. Każda kolekcja jest coraz lepiej dopracowana. Sama Victoria nie wyprodukowałaby niczego, czego sama nie chciałaby założyć i to jest najlepszy barometr sukcesu sprzedaży. W 2014 roku, magazyn „Business of Fashion” poświęcił jej cały materiał, w którym szczerze przyznała, że w czasie, gdy inni śmiali się z jej prób zaistnienia w świecie mody, ona ciężko pracowała nad utworzeniem podstaw funkcjonowania własnej firmy. Dziś w głównej siedzibie w Londynie w dzielnicy Buttersea, zatrudnia ponad 100 osób, które pracują nad sukcesem brandu. W 2015 połączyła swoje mniej luksusowe marki Victoria, Victoria Beckham Denim w celu ujednolicenia polityki marketingowej. W 2016 znalazła się w ogniu krytyki z powodu zatrudnienia zbyt chudych modelek w pokazie, wbrew swoim wcześniejszym zapewnieniom, że ubrania, które projektuje będą dla wszystkich kobiet.

Victoria nie zajmuje się jedynie modą, w 2016 roku ogłosiła, że we współpracy z marką Estee Lauder stworzy limitowaną linię kosmetyków.

W 2016 Victoria i David świętowali 17 rocznicę ślubu.

Posh zaprojektowała suknię ślubną swojej przyjaciółki Evy Longorii., ceremonia odbyła się w 2016 roku.

Jej syn Brooklyn również rozpoczął karierę w modzie. Wystąpił w kampanii Reserved, a w 2016 roku był autorem zdjęć zza kulis kampanii Burberry.

Victoria umiejętnie godzi spektakularną karierę z życiem rodzinnym. Jest matką trzech synów: Brooklyna Josepha (ur. 4 marca 1999 w Marylebone, Londyn), Romeo Jamesa (ur. 1 września 2002 w Marylebone, Londyn) oraz Cruza Davida (ur. 20 lutego 2005 Madryt) oraz córki Harper Seven (ur. 10 lipca 2011 w Los Angeles). Pomimo plotek, żyje w szczęśliwym związku małżeńskim z Davidem Beckhamem, a prasa zagraniczna nieustannie donosi, że ten namawia ją do powiększenie rodziny.

ZDJĘCIE – EAST NEWS

AUTOR – JUSTYNA MAJKA