MŁODA POLSKA

Ubrania z polską metką, które zostały docenione zagranicą.

14.02.2019Marta Roszewska

Ubrania z polską metką, które zostały docenione zagranicą.
Fot. materiały prasowe

Obserwując sukcesy i rozwój polskich marek, możemy spokojnie stwierdzić, że moda w naszym kraju idzie w dobrym kierunku, co zostało zauważone także za granicą. W jaki sposób ubrania z polską metką podbijają świat mody?

 

 

Pojawiają się na międzynarodowych targach mody, fashion weekach, w największych domach handlowych na świecie. Doceniają je najważniejsze portale zagraniczne, kochają je największe gwiazdy. Polskie marki odzieżowe znakomicie radzą sobie za granicą. Uwielbiane w naszym kraju, znajdują uznanie także na Zachodzie mimo silnej konkurencji. Śmiało można powiedzieć, że w ostatnich latach polskie ubrania stały się jednym z naszych towarów eksportowych. Jak wynika z opublikowanego pod koniec roku raportu PKO BP, między 2012 a 2016 rokiem eksport odzieży wzrósł o 70 procent.

- Aby podbić świat, należy najpierw odnieść sukces w Europie – mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Sławomir Łoboda, wiceprezes ds. rozwoju w LPP, jednego z największych w kraju eksporterów ubrań. Firma zarządza takimi markami, jak Cropp, House, Mohito, a przede wszystkim Reserved, które z salonami w prestiżowych lokalizacjach w Berlinie czy Londynie jest dziś ambasadorem polskich ubrań na świecie. Do sieciowych marek eksportujących swoje produkty poza granice Polski należą także CCC, Gino Rossi czy 4F.

Na naszej liście wyróżniliśmy także projektantów, którzy znacząco wpływają na postrzeganie polskiej mody poza granicami naszego kraju.

Misbhv

Od skromnej linii T-shirtów po tygodnie mody w Nowym Jorku i Paryżu. MISBHV to marka, którą od zera stworzyli Tomek Wirski i Natalia Maczek. Początkowo duet projektował jedynie dla najbliższego grona znajomych w Krakowie. Teraz marka należy do najbardziej pożądanych na świecie. Czemu zawdzięczają sukces? Tomek i Natalia wyszli z założenia, że w czasach, kiedy jesteśmy w stanie wykreować się na milion różnych sposobów, warto zachować autentyczność. I choć w latach, kiedy zaczynali (2007 r.), byli zafascynowani tym, co działo się na Zachodzie, postanowili stworzyć coś o polskim, czy też należałoby powiedzieć wschodnioeuropejskim charakterze – ich prace wielokrotnie były porównywane do estetyki Demny Gvasali czy Goshy Rubchinskiego. Strategia marketingowa marki zakłada stałą współpracę z osobami o unikalnym stylu, np. modelką Sitą Abellan czy Bloody Osirisem, którzy pojawili się na pokazie kolekcji “Polish Jazz” w Warszawie. MISBHV projektują właśnie dla takich ludzi  – bezkompromisowych i nietuzinkowych. Nie chcą być popularni za wszelką cenę.

Undress Code

Założycielka marki, Iza Godlewska, postawiła bardzo wysoko poprzeczkę dla bieliźnianych marek w Polsce. Już na początku swojej kariery (zaledwie po dwóch miesiącach działalności) produkty Undress Code trafiły do paryskiej Galeries Lafayette. Kolekcje Undress Code dostaniecie także w luksusowym domu handlowym Printemps, na Zalando.pl oraz w licznych conept storach w Japonii. Projekty Izy zupełnie zmieniły nasze spojrzenie na bieliznę – stały się bowiem istotnym elementem naszych stylizacji. Idealnym przykładem tego jest jest bestsellerowe body (w wersji z golfem, na ramiączkach czy prześwitujące), które możemy nosić zarówno pod ubraniem, jak też zamiast topu do spodni lub spódnicy Projektantka dba o detale – wybierając koronki, sięga po ręcznie wykonane hiszpańskie. Nie moglibyśmy nie wspomnieć także o zjawiskowych kampaniach, które towarzyszą kolekcjom. Najnowszą z nich stworzyła Sonia Szóstak. 

Epuzer

To chyba najbardziej owiana tajemnicą polska marka. Jej założycielka  nigdy nie ujawniła swojego nazwiska. Mimo to Epuzer świetnie funkcjonuje na polskim oraz zagranicznym rynku.

„Marka Epuzer powstała z potrzeby zaprezentowania na rynku modowym dbałości o jakość wykonania oraz wykorzystania najwyższej jakości tkanin. Była rodzajem impulsu, w odpowiedzi na rosnące wymagania kobiet ceniących oryginalność, świeżość oraz troskę o każdy detal wykonania. Te założenia są filarem marki. Nie zmieniły się i nigdy się nie zmienią” – czytamy w informacji prasowej. Nie są to słowa rzucone na wiatr – każda nowa kolekcja jest jeszcze lepsza. W projektach Epuzer zakochały się takie gwiazdy jak Shakira, która wystąpiła w kurtce Crater. Do grona wielbicielek dołączyła ostatnio także Kylie Jenner, która wstawiła na Instagram zdjęcie w skórzanej spódnicy. Lista gwiazd wciąż się wydłuża, co wróży marce jeszcze większy sukces!

Czytaj dalej