MODA

Triumph wprowadza cyfrowe paszporty produktów: nowa era transparentności w świecie bielizny

17.02.2025 Zbigniew Kokot

Triumph wprowadza cyfrowe paszporty produktów: nowa era transparentności w świecie bielizny

Triumph, marka bieliźniana z niemal 140-letnią tradycją, wyznacza nowe standardy transparentności, wprowadzając Cyfrowe Paszporty Produktów. To innowacyjne rozwiązanie, dostępne w salonach za pomocą skanowalnego kodu QR oraz linku do platformy  e-commerce, zapewnia klientom dostęp do pełnej historii produktu, który kupują – od specyfikacji tkanin po fabryki, w których powstają poszczególne elementy bielizny.

 

Pierwszymi produktami wyposażonymi w Cyfrowy Paszport Produktu, są kultowe i uwielbiane modele biustonoszy Amourette, a w przyszłości planowane jest rozszerzenie tej funkcjonalności na kolejne linie. Cyfrowe Paszporty Produktów dostarczają szczegółowych informacji na temat źródeł pochodzenia materiałów, tkanin, łańcuchów dostaw, certyfikacji oraz informacji o fabrykach, oferując konsumentom pełny wgląd w złożoność i kunszt wykonania bielizny.

Jako jedna z pierwszych marek bieliźnianych, które wdrożyły to rozwiązanie, Triumph przywiązuje szczególną wagę do jakości, przejrzystości i odpowiedzialności. „Biustonosz to złożony produkt”, mówi Vera Galarza, Global Head of Sustainability w Triumph. „Od różnorodnych koronek pozyskiwanych z wielu krajów po zaawansowane komponenty projektu – każdy element biustonosza wymaga starannego doboru odpowiednich dostawców i dbałości o szczegóły. Cyfrowy Paszport Produktu to nasz sposób na umożliwienie konsumentom zrozumienia pełnej ścieżki zakupu. Stale rozwijamy metody zwiększania świadomości o pochodzeniu produktów, które oferujemy, a ten krok jest kluczowy w naszej misji zapewnienia przejrzystości i odpowiedzialnych praktyk w całym łańcuchu dostaw.”

Triumph nawiązał współpracę z partnerem zajmującym się ograniczaniem emisji dwutlenku węgla i jego wpływu na środowisko, firmą Vaayu, wykorzystując jej rozwiązanie “Digital Product Passport Solution” do opracowania swojego nowego narzędzia. Marka ściśle współpracuje z dostawcami, którzy podzielają zaangażowanie Triumph w transparentność, co umożliwiło realizację tego projektu.

Nowa inicjatywa jest w pełni zgodna z podstawowymi wartościami Triumph, opartymi
na oferowaniu wysokiej jakości bielizny. Takie podejście to próba zakwestionowania idei fast-fashion. Zapewniając swoim klientom wgląd w złożoność produktów, Triumph zachęca do odpowiedzialnej i świadomej konsumpcji, ograniczając niepotrzebne odpady i budując głębszą więź z konsumentami.

„Produkty Triumph są projektowane z myślą o trwałości”, dodaje Galarza. „Nie wierzymy w fast fashion, ale w tworzenie bielizny, która gwarantuje jakość, komfort i wsparcie. Dzięki Cyfrowemu Paszportowi Produktu, zwiększamy transparentność i wyposażamy naszych klientów w wiedzę, która pozwala im podejmować świadome decyzje. Jednocześnie ta inicjatywa pozwala nam na głębsze zrozumienie naszego łańcucha dostaw, co pozwala nam działać odpowiedzialnie i uczciwie.”

Dzięki nowemu narzędziu, Triumph umacnia swoją pozycję lidera innowacji w branży bielizny , umożliwiając konsumentom dokonywanie świadomych wyborów i wspierając przyszłość, w której priorytetem jest zarówno jakość, jak i transparentność.