MODA

Torebka Gucci Dionysus – już teraz możesz ją spersonalizować

30.05.2016 Justyna Majka

Torebka Gucci Dionysus – już teraz możesz ją spersonalizować

Luksusowa usługa wystartowała 25. maja w Mediolanie. Na razie proponuje go jedynie flagowy butik marki na słynącej z zakupów Via Montenapoleone. Gucci zapowiada jednak, że niebawem wprowadzi ją także do innych miast. To nie jedyny taki przykład personalizacji w sektorze marek high-fashion. Wcześniej mogliśmy dopasować do własnych potrzeb buty Prady, torby Louis Vuitton (model Speedy) oraz szpilki Jimmy Choo i Salvatore Ferragamo. Gucci postanowiło zaszaleć do tego stopnia, że fani torebki Dionysus będą mogli ozdobić ją elementami takimi jak: motyw ust, rajskich ptaków, brokatowych strzałek, jaszczurek, krokodyla, węża, motyli, róż oraz peonii. Wszystkie te kolorowe ozdoby mogą być umieszczone na wersji zamszowej lub pokrytej słynnym monogramem.

Chiara Ferragni podczas Paris Fashion Week jesień-zima 2016

Okazuje się, że Gucci chce wskrzesić ideę personalizacji we własny, niepowtarzalny sposób. Patrząc na to, co dzieje się na wybiegu marki od czasu przejęcia jej kreatywnych sterów przez Michele, dobrze już wiemy, że zwyczajnie jest w czym wybierać. Mnogość kolorów, eksplozja świeżości, retro nadruki, fantazyjne kwiaty, babciny szyk i zacieranie różnicy płci – dzieje się naprawdę sporo. Teraz klientki same zdecydują, które elementy z tego eklektycznego miksu wylądują na ich torebce. Wygląda na to, że personalizacja akcesoriów ma stać się konikiem włoskiej marki, co wydaje się być naturalnym krokiem w przypadku projektanta, który w zaciszu własnego atelier przez 12 specjalizował się w projektowaniu dodatków.

Wersja Gucci Dionysus ozdobiona wężem

Na platformie sprzedażowej Net-a-Porter, torebki Dionysus osiągają obecnie cenę 3,5 tysiąca euro za sztukę. Nie wiemy, natomiast, jaka będzie cena modelu spersonalizowanego. Jako że jest to usługa ekstremalnie luksusowa, zapewne w tym przypadku nie będzie mowy o jakimkolwiek limicie. Co osiągamy w zamian? Oczywiście gwarancję najwyższej jakości, wyższy status społeczny w towarzystwie oraz unikatowość, za którą idzie minimalne ryzyko napotkania podobnego egzemplarza. Takie działania marki zapobiegają także nagminnemu pojawianiu się podróbek noszonych przez masy. Są także remedium na powszechne znudzenie wielkimi i ostentacyjnymi logo, które nie mają wielkich szans na ponowne wybicie się na rynku.

Różne wersje Gucci Dionysus

Wygląda na to, że w przypadku personalizacji w wykonaniu Gucci wygrywają obie strony, zarówno marka jak i klienci. Obie z nich walczą o zachowanie indywidualności oraz luksusowego, niepowtarzalnego charakteru. Dionysus ma być odpowiedzią na te potrzeby.