Na wystawie znalazło się ponad 30 eksponatów pochodzących z całego okresu twórczości Pucciego, od lat 70. do współczesności. Ponadto część przestrzeni muzealnej jest repliką pracowni projektanta. W każdy czwartek Michael Evert, główny rzeźbiarz pracujący dla Pucciego od wielu lat, wykonuje w niej manekiny. Twórcy wystawy umożliwili tym samym zwiedzającym dokładne przyjrzenie się procesowi powstawania figur – od pierwszego etapu modelowania postaci w glinie do finalnego efektu.
Evert zwraca uwagę na szczególny sposób modelowania manekinów i uwzględnienie faktu, że rzeźbiąc z nagiego modela musimy zawsze inaczej formować ciało, ponieważ w rzeczywistości zmienia się ono pod wpływem ubrań. Mmanekin będąc nagim musi mieć od początku taką formę, jakby już był ubrany.
Nile 1995 rok, Motion 2013 rok, Ada 1990 rok
Ze względu na rodzinny biznes, Pucci od małego miał styczność z manekinami. Na początku lat 70., kiedy zaczął pracować w rodzinnej firmie, wpadł na pomysł, żeby tradycyjne manekiny o kobiecych kształtach, które dominowały w tamtych czasach, zastąpić nową sylwetką. Tak powstały „action manequinnes” – sylwetki, które odzwierciedlały sportowego ducha lat 70. Na początku swojej kariery, kiedy idea supermodelki – żywego manekina z osobowością dopiero się kształtowała, wykorzystał ów szczególny moment, aby tworzyć nowoczesne manekiny, początkowo inspirowane greckimi i rzymskimi posągami.
Birdland 1988 rok, Swirley 2000 rok, Diane von Furstenberg 2013 rok
W latach 90 tych stworzył manekiny w pozach do jogi dla Christy Turlington (ikony lat 90.), przeznaczone dla prezentacji ubrań z jej sportowej marki Nuala. Słynny „Birdland” to jedno z bardziej abstrakcyjnych dzieł zaprojektowane na potrzeby ekspozycji biżuterii, a fantastycznie dziwaczne „Swirley” jest owocem współpracy projektanta z malarzem Kennym Scharfem. Ostatnim z głośnych przedsięwzięć Pucciego było zaprojektowanie w 2013 roku serii manekinów z okazji 40-lecia powstania „wrap dress” Diane von Furestenberg. Projektantce zależało na tym, by manekiny pozostając rzeźbami, jednocześnie dobrze prezentowały ubrania. Dodatkowo Pucci obdarzył manekiny twarzą będącą wariacją na temat rysów samej projektantki.
Ralph Pucci, The Art of the Mannequin
31.03 – 30.08.2015
więcej informacji TU