Barbara Kruger jest artystką pochodzącą z Stanów Zjednoczonych. Jej prace są zaangażowane w ważne problemy społeczne jak seksizm, mizoginia, manipulacja mediów. Te najpopularniejsze są przedstawiane zazwyczaj w formie obrazu z nadrukiem, stworzonym na zasadzie kontrastów kolorów. Artystka wykorzystuje biel, czerń oraz czerwień w swoich pracach, wraz z prostym przekazem wizualnym silnie oddziałują na odbiorcę. Supreme jest amerykańską marką, która powstała w 1994 roku. Proste, streetwearowe ubrania z charakterystycznym czerwono-białym logo. Marka zaczynała tworząc rzeczy dla skaterów, zresztą ten charakter ubrań nadal jej towarzyszy. Każda kolekcja Supreme sprzedaje się na pniu a przed sklepami zazwyczaj widać długo kolejką, gdzie panuje podekscytowana atmosfera.
https://www.instagram.com/p/BEEA701G5Kk/?taken-by=supremenewyork
Nie ma co ukrywać, że logo marki widocznie inspiruję się pracami Kruger. Do pewnego czasu można powiedzieć, iż nikomu to nie przeszkadzało. Jednak kiedy w 2013 roku Supreme pozwała inną markę (Married to the Mob) za skopiowanie ich nazwy oraz umieszczeniu jej na swoich produktach. Barbara w tym momencie zainteresowała się tą sytuacją, przypominając marce o ich inspiracji jej pracami. Magazyn Complex poprosił artystkę o komentarz w tej sprawie. W odpowiedzi uzyskali pustego maila z dokumentem o wymownej nazwie ‘fools.doc’ o treści, którą widać w poniższym tweecie.
Thank you to @marthaburzynsk for showing me Barbara Kruger's glorious 2013 commentary on Supreme: https://t.co/gQ6GsCpJEQ pic.twitter.com/dcOXXxF6qc
— Anna Dorfman 🥯 (@doorsixteen) December 20, 2017
Nie ma co ukrywać, że logo marki widocznie inspiruję się pracami Kruger. Do pewnego czasu można powiedzieć, iż nikomu to nie przeszkadzało. Jednak kiedy w 2013 roku Supreme pozwała inną markę (Married to the Mob) za skopiowanie ich nazwy oraz umieszczeniu jej na swoich produktach. Barbara w tym momencie zainteresowała się tą sytuacją, przypominając marce o ich inspiracji jej pracami. Magazyn Complex poprosił artystkę o komentarz w tej sprawie. W odpowiedzi uzyskali pustego maila z dokumentem o wymownej nazwie ‘fools.doc’ o treści, którą widać w poniższym tweecie.
Nie myślcie, że to koniec całego zamieszania. Kruger pod koniec 2017 roku postanowiła wypuścić własny drop ubrań oraz akcesoriów na deskę w stylu, który moglibyśmy nazwać stylem Supreme. Na akcesoriach mogliśmy zobaczyć biału napis ‘Don’t be a jerk’ na czerwonym tle, oraz slogan Want it, But it, Forget it nawiązujący do współczesnego konsumpcjonizmu. Cała akcja była performancem artystki, co nie wykluczało zakupu ubrań. Sprawa na jakiś czas ucichła, zobaczymy jak rozwinie się dalej.
So I saw this poster by Barbara Kruger from 1989 and started wondering whether anybody thinks Supreme swiped the look for their logo and it turns out that's all old news. pic.twitter.com/tvWkWLfLQv
— Hrant Հրանդ Փափազեան Papazian (@hhpapazian) March 11, 2018