MODA, STYL ŻYCIA

Solar: tradycja i nowoczesność

14.10.2015 Redakcja Fashion Magazine

Solar: tradycja i nowoczesność

Złożone procesy rebrandingowe, będące odpowiedzią na zmieniającą się rzeczywistość nie omijają także rynku polskiego. Marką, która zdecydowała się na podjęcie działań związanych z odświeżoną formą komunikacji jest Solar. Założony w 1989 roku brand, który od lat jest jednym z najistotniejszych graczy na rodzimym rynku mody, zdecydował się na zaprezentowanie nowoczesnej odsłony, która jednocześnie pokrywa się z niezmienną filozofią marki.

Pierwszym elementem rebrandingu Solara została nowa identyfikacja wizualna. Odmienione logo marki składa się z dwóch elementów, które sygnalizują istotne połączenie tradycji z nowoczesnością oraz wyjątkowo udany mariaż otwartości na zmiany z konsekwencją, która stanowi wynik charakterystycznego DNA marki. Mimo że nowoczesny logotyp i ozdobny, elegancki sygnet występować będą autonomicznie, nadal sygnalizować będą niezmienność filozofii Solara. Zmiana wyglądu dotyczy także metek, materiałów reklamowych i opakowań, które w nowoczesnej, wysublimowanej formie w idealny sposób oddają spójność wizerunkową marki. W przyszłości zmieniać będą  się także wnętrza sklepów.

 SOLAR_sygnet_OK
Nowy sygnet Solar

Rebranding to złożony proces, także w przypadku Solara, który swoje działania dobiera w  przemyślany i konsekwentny sposób. Kolejnym istotnym elementem zmian, jakie wprowadza w życie marka, jest nowa odsłona kampanii na jesień-zimę 2015, której gwiazdą została jedna z najlepszych polskich modelek, Ola Rudnicka. Zdjęcia autorstwa Adama Plucińskiego i zaangażowanie przedstawicielki młodego pokolenia topmodelek, to także ukłon w stronę młodszej grupy docelowej, która niezwykle ceni sobie konsekwencję i wierność głównej filozofii.

Kampania Solar jesień-zima 2015 (fot. Adam Pluciński)

Marka Solar, świadoma tego, że proces rebrandingu musi dotykać wielu aspektów, jego dalszy ciąg prezentuje w postaci nowego Concept Store’u, który otworzył się w samym sercu modowej mapy Warszawy – na ulicy Mysiej. Mysia 5 to adres bliski wszystkim osobom ceniącym sobie zakupy w kameralnej atmosferze. Butik stanowiący alternatywę dla galerii handlowych, w idealny sposób pokazuje kierunek, w jakim zmierza Solar w kontekście wystroju swoich sklepów. Delikatne instalacje, lustrzane ściany, surowe ekspozytory z betonu – w inspirowanym modernizmem wnętrzu każdy detal został zaprojektowany z myślą o klientkach. Wystrój został utrzymany w przestrzennej i minimalistycznej estetyce, która płynnie spaja się z innymi elementami nowego wizerunku marki.

Solar Concept Store, ul. Mysia 5

Solar doskonale wie, że umiejętne dostosowywanie się do zmieniającej się rzeczywistości jest tak naprawdę połową sukcesu. Największą sztuką jest bowiem takie wprowadzenie zmian, aby pozostawały one spójne i zgodne ze stałą filozofią marki. Solar, obok nowoczesności, w dalszym ciągu komunikuje więc klasykę i tradycję, które w równym stopniu stanowią o sile marki. Przekaz Solara od początku był klarowny – moda to poszukiwanie indywidualnego stylu. Komunikował to także wizerunek marki, który największy nacisk kładł na elegancję i tradycję przy jednoczesnej otwartości na zmiany. Firma Solar została założona w 1989 roku przez trzech właścicieli, a jej siedzibą od samego początku był Poznań. Wszystkie idee, zarówno biznesowe, jak i artystyczne czy modowe, stanowią rezultat bacznych obserwacji społecznych, analizy rynku mody, skrupulatnego śledzenia globalnych trendów i uczestnictwa w najważniejszych wydarzeniach modowych. Zespół Solara wie, że moda dzieje się wszędzie, zarówno w biurze projektowym, jak i na ulicy i nierzadko jest wynikiem złożonych procesów kulturowych, socjologicznych oraz ekonomicznych. Rezultatem tych działań są kolekcje, które znakomicie sygnalizują niepowtarzalność oferty marki. Pierwsze ubrania z metką Solar pojawiły się na rynku w 1990 roku, a osiem lat później firma otworzyła w rodzimym Poznaniu pierwszy salon. Kolejne lata to niesłabnąca ewolucja marki, łącznie z ekspansją na rynki zagraniczne. Dziś Solar posiada aż 181 sklepów firmowych w Polsce, a także 18 placówek franczyzowych i 88 sklepów partnerskich.

W filozofii marki Solar niezwykle miejsca poświęca się urzeczywistnianiu powiązań mody z architekturą, historią sztuki i designem. Marka często wykracza poza tradycyjną działalność modową, wspierając, jako mecenas kultury, rozmaite inicjatywy artystyczne. Solar od lat stawia na nieustającą ewolucję, rozszerzając swoją działalność także na inne płaszczyzny. Idea ta realizowana jest chociażby w unikatowej na polskim rynku publikacji – magazynie Solar, który nie ogranicza się jednak wyłącznie do prezentacji zdjęć z kampanii i lookbooków. Magazyn drukowany na wysokiej jakości ekologicznym papierze z minimalistyczną i inspirującą wizualnie szatą graficzną stanowi zbiór publikacji dotyczących dziedzin, które w mniej lub bardziej widoczny sposób wpływają na zjawisko mody. Konsekwentnie wcielając w życie swój ukłon w stronę nowoczesności, marka kontynuuje publikację także w wersji online z codziennymi inspiracjami.

Magazyn Solar jesień-zima 2015

Marka Solar proponuje coraz odważniejsze, lecz skrupulatnie przemyślane rozwiązania. Rezultatem jest bardziej nowoczesne oblicze, będące odzwierciedleniem zachodzących w jej otoczeniu zmian, przy jednoczesnym pozostaniu wiernym swojej głównej filozofii i tradycji. Solar nie odcina się od swojej przeszłości. Będąc obecnym ‘tu i teraz’ oraz szeroko otwierając się na wieloaspektowe zmiany, korzysta z długoletniego doświadczenia, wiedzy i modowego DNA tworząc wizerunek marki, z której polski rynek modowy naprawdę może być dumny.

Partnerem publikacji jest marka Solar.