Snapchat wciąż jest hitem na świecie, choć czuje na plecach oddech Instagramu, który przez swoje Stories stał się poważną alternatywą dla aplikacji z duchem (dowiedz się więcej). Nic więc dziwnego, że twórcy postanowili rozszerzyć swoją działalność.
Pierwsza zmiana jest czysto biznesowa – firma Snapchat już nie istnieje, powstał Snap Inc. To ma pomóc odróżnić produkt, jakim jest aplikacja Snapchat, od firmy, której ambicją są o wiele szersze działania. Ruch został właśnie wykonany i są nim specjalne okulary, które mają połączyć świat digital z tym realnym.
Spectacles, bo tak nazywają się okulary od Snap Inc., to modnie skrojone okulary przeciwsłoneczne typu lustrzanki, które z boku mają wbudowane bezprzewodowe kamery. Akumulatory w nich ukryte mają pozwolić na cały dzień aktywności, który będzie można zapisywać w formie snapów. Okulary będą porozumiewały się ze smartfonem za pomocą wi-fi lub sieci Bluetooth. Jeśli będziemy chcieli wysłać 10-sekundowego snapa, wystarczy stuknąć w oprawki.
Urządzenie ma kosztować około 130 dolarów (niecałe 500 złotych), a więc będzie mieściło się w możliwościach przeciętnego amerykańskiego budżetu. Czy okaże się sukcesem większym od skomplikowanych i kosztowych Google Glass? Zobaczymy! Jedno jest pewne – Snapchat udowadnia, że ma o wiele większe ambicje niż sezonowa aplikacja. Warto więc mu się przyglądać.