Każda 90-minutowa lekcja, która odbywać się będzie w salonach Sephory, będzie oferować spersonalizowane porady dotyczące pielęgnacji skóry, doboru odpowiedniego makijażu i sposobów rozwiązywania wszelkich problemów związanych z dbaniem o urodę, z którym muszą się codziennie zmagać osoby cierpiące na raka. Uczestnicy warsztatów, poznają tajniki i techniki wyjątkowego makijażu oczu, m.in jak zrobić naturalnie wyglądające brwi, ale nie tylko. Każdy z uczniów, zarówno mężczyźni jak i kobiety, otrzyma również dobrany indywidualnie program pielęgnacji skóry, a także listę produktów, które pomogą go zrealizować. Lekcje są darmowe.
Sephora do akcji włącza także swoich pracowników, którzy cierpią lub zmagali się z tą ciężką chorobą, ponieważ oni najlepiej wiedzą jak dbać o skórę i znają problemy, z którymi zmagają się chorzy. Poza tym wszyscy pracownicy w sklepach marki w USA będą nosić w klapie lawendową przypinkę w kształcie serduszka, który będzie gestem solidarności dla wszystkich cierpiących na nowotwór.
Pomysłem do stworzenia tej akcji była chęć podzielenia się wiedzą, którą dysponują eksperci firmy, a także stworzeniem przyjaznego miejsca, gdzie osoby w podobnej sytuacji będą mogły nawiązać ze sobą kontakt, podzielić się swoim doświadczeniem czy udzielić sobie wzajemnie wsparcia.
Akcja rozpoczyna się 9. kwietnia i dotyczy 50 sklepów na terenie Stanów Zjednoczonych. Ale miejmy nadzieję, że inicjatywa się przyjmie i będą mogły z niej skorzystać także Polki zmagające się z tą ciężką chorobą.