MODA

Saint Laurent wraca do korzeni

31.07.2015 Redakcja Fashion Magazine

Saint Laurent wraca do korzeni

Lewy brzeg Sekwany to miejsce nierozerwalnie połączone z historią francuskiego domu mody. Zamieszkiwane w latach 60. XX wieku przez środowiska studenckie i artystyczne, niezwykle fascynowało legendarnego kreatora. Do tego stopnia, że to właśnie tam w 1966 roku postanowił otworzyć swój pierwszy butik Yves Saint Laurent Rive Gauche – „Rive Gauche” znaczy po francusku tyle, co „lewy brzeg”.

Hedi Slimane, dyrektor kreatywny Saint Laurent (marka zrezygnowała z członu „Yves” w 2012 roku), który swoimi punk rockowymi kolekcjami może sprawiać wrażenie odcinającego się od estetyki i historii marki, ma chyba jednak niezwykle dużo szacunku dla dziedzictwa i legendy francuskiego kreatora. Kilka dni temu dom mody ogłosił bowiem, że po dwunastu latach wznowi produkcję kolekcji Couture. Z kolei atelier marki oraz Salon Couture zlokalizowane zostaną w historycznych wnętrzach XVII-wiecznej rezydencji L’Hôtel de Sénecterre znajdującej się przy rue de l’Université, na lewym brzegu Sekwany.

Paryska rezydencja, zaprojektowana przez królewskiego architekta Thomasa Goberta w 1688 roku,  przechodziła przez ostatnie trzy lata generalny remont. Wszystko odbywało się pod okiem Slimane’a, który niezwykle skrupulatnie starał się przywrócić klasyczne elementy francuskiej architektury. Z pomocą historyków oraz artystów stworzył przestrzeń, która dzięki reinterpretacji historycznego dziedzictwa YSL oraz połączeniu klasycyzmu z modernistycznymi i minimalistycznymi elementami, jest jednocześnie ponadczasowa i spójna z duchem marki.

Atelier Saint Laurent rozciągać się będzie na trzy piętra – na pierwszym znajdować się będzie Salon Couture, na dwóch pozostałych „Atelier Flou” i „Atellier Tailleur”. Jednorazowe i jedyne w swoim rodzaju kreacje Couture powstawać będą w oparciu o decyzje i za zgodą dyrektorów segmentu Couture marki. Każda z nich będzie numerowana i oznaczona jedwabnym, legendarnym znakiem fabrycznym Yves Saint Laurent. Wznowione przez francuską markę„wysokie krawiectwo” zyska jednak zupełnie nowy, niezwykle ekskluzywny, elitarny i niemal poufny wymiar – będzie bowiem dostępne wyłącznie dla najbliższych przyjaciół domu mody.