To już pewne – w dniach 18–22 października 2016 roku odbędzie się pierwsza edycja Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw. Wydarzenie to wpisane jest to światowego kalendarza mody i stanowi część tygodni mody organizowanych pod patronatem marki Mercedes-Benz. Tym razem dołącza do nich Warszawa, a organizatorzy zapowiadają, że to jedyna i niepowtarzalna okazja do promocji polskich marek i projektantów.
Jak to będzie wyglądało w praktyce? Podczas pierwszej edycji projektanci będą prezentować kolekcje wiosna/lato 2017. Każdy z uczestników organizuje pokaz we własnym zakresie, albo wykupując miejsce w wyznaczonej lokalizacji (w tym przypadku jest to Centrum MBFWW w Domu Słowa Polskiego przy ul. Miedzianej 11 lub zorganizowanie pokazu w przestrzeni własnej). Koszt udziału zależy od kategorii marki oraz wybranego dnia i godziny. W przypadku użytkowania Centrum jest to kwota od 20 do 90 tysięcy złotych, natomiast ta druga, we własnym zakresie, wiąże się wydatkiem od 10 do 30 tysięcy złotych. Uczestnicy sami decydują także w sprawie sponsorów oraz gości. Celem organizatorów jest ściągnięcie do Warszawy przede wszystkim kupców, ekspertów i media – mamy nadzieję, że taką rolę uda się spełnić. O wszystkich szczegółach opowiedziała Anna Terej, dyrektor MBFFW. Już teraz swoją obecność na wybiegu potwierdziły marki takie jak Local Heroes, Lous, MISBHV oraz UEG. Czekamy, na listę wszystkich uczestników, ma być ogłoszona pod koniec sierpnia.
Wartością dodaną będą wydarzenia towarzyszące – już teraz przewidziano cykl spotkań i warsztatów z ekspertami ze świata mody oraz program imprez towarzyszących otwarty dla szerokiej publiczności. Mercedes-Benz chce aby moda, design, kultura i rozrywka wspierały się nawzajem. Co więcej, marki, które zdecydują się wziąć udział w tym projekcie, mogą liczyć na liczne publikacje, obecność na platformie online oraz relacje na żywo. Firmy i marki odzieżowe oraz projektanci mogą rejestrować się i zgłaszać chęć udziału na stronie www.mbfww.pl do 18 lipca. Niezależnie od zgłoszeń, organizatorzy także sami zapraszają wybrane marki.
Polecamy zapoznać się z warunkami uczestnictwa w MBFWW. Jesienią zobaczymy pełną odsłonę imprezy, a już teraz trzymamy kciuki.