brak kategorii

Różowy Październik

03.10.2015 Redakcja Fashion Magazine

Różowy Październik
Na co chcą zwrócić uwagę twórcy akcji? Przede wszystkim na to, że każda kobieta po 40 roku życia powinna raz do roku zrobić badania mammograficzne i samodzielnie regularnie kontrolować piersi. Część funduszy ze sprzedaży (aż 20 %) kosmetyków oznaczonych różową wstążeczką zostaje przeznaczone na wsparcie badań medycznych przeprowadzanych nad tą chorobą.

Bobbi Brown, róż do policzków Peony Set, 240 zł, douglas.pl

Kampania, działa obecnie w ponad 70 krajach i do chwili obecnej umożliwiła zebranie ponad 58 mln dolarów na wsparcie globalnych badań, edukacji i usług medycznych, z czego blisko 42 mln posłużyło w ciągu ubiegłych 21 lat do sfinansowania 185 projektów badawczych Breast Cancer Research Foundation® (BCRF) na całym świecie.
Dzięki tym funduszom rozpoczęto między innymi testy szczepionki na wczesnego raka piersi, udoskonalano sposoby oceny ryzyka u młodych dziewcząt z rodzin ze znaczną zachorowalnością na tą chorobę oraz opracowano program odchudzający na wczesnym etapie raka piersi, który zapobiega jego nawrotom.

Estée Lauder, krem Resilience Lift Night Firming/Sculpting Face and Neck Creme, 430 zł, sephora.pl

Polski oddział Estée Lauder Companies  również ma na koncie wkład w badania nad tą odmianą raka – od lat wspiera polski Ośrodek Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. 20% ze sprzedaży jednych z naszych ulubionych kosmetyków – Estée Lauder, Clinique, Bobi Brown, La Mer, Bumble and Bumble, Origins i w tym roku zostanie wydane na badania nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzone pod kierunkiem profesora Jana Lubońskiego.

Clinique, lotion do twarzy Great Cause Dramatically Different Moisturizing Lotion+, 189 zł, sephora.pl

Kto jeszcze wraz z Estée Lauder zaangażował się w kampanię różowej wstążeczki? Między innymi dwie najbardziej znane w Polsce perfumerie Sephora i Douglas. Dodatkowo w październiku wszystkie stewardesy z Lini Lotniczych Lot będą nosić wpięte w klapy munduru różowe znaczki.

La Mer, balsam do ust The Lip Balm, 245 zł, douglas.pl

Na szczęście marka Estée Lauder dzieli się mocą różowej wstążeczki i wiele firm kosmetycznych, które nie są z nią związane, również na swój sposób prowadzi kampanie wspierające walkę z rakiem piersi, sprzedając produkty z różowym symbolem.

Avon, rozświetlający balsamu do ciała z jaśminem i witaminą E, 17 zł, avon.pl

Na przykład Avon dofinansowuje badania USG piersi. Na ten cel przeznaczono cały  dochód ze sprzedaży balsamu do ciała z jaśminem i witaminą E. Dzięki zebranym pieniądzom zostanie dofinansowanych 5500 badań piersi, w gabinetach z różową wstążką, których adresy znajdziesz na stronie: wielkakamaniazycia.pl. Koszt badania wyniesie zaledwie 20 zł. Jest to równowartość produktu z różową wstążką, który pacjentka dostanie podczas wizyty.
W walce z chorobą jedno jest pewne – najważniejsza jest świadomość i badanie własnego ciała oraz edukacja. Im więcej się na ten temat mówi i robi, tym lepiej dla idei różowej wstążeczki. Do tej misji, dzisiejszym artykułem, przyłącza się również Fashion Post.