MODA

Roślinne i zwierzęce trendy z wybiegów w najnowszej kolekcji W.KRUK

18.03.2016 Redakcja Fashion Magazine

Roślinne i zwierzęce trendy z wybiegów w najnowszej kolekcji W.KRUK

Motyw węża

Pierścionki, naszyjniki oraz kolczyki z kolekcji EOS z motywem węża 

Wąż symbolizuje transformację, nieustanną przemianę oraz siłę tkwiącą w każdej kobiecie. W niektórych kulturach uważany jest za przewodnika duchowego. W Polsce obieramy jest jako symbol grzechu, dlatego Alicja Bachleda-Curuś czyniąc go głównym motywem kolekcji, chciała odczarować jego negatywne znaczenie. Motywy zwierzęce zawsze zajmowały silną pozycję w modzie, a sezon wiosna-lato 2016 będzie obfitował w nie na dobre.

Motyw węża na światowych wybiegach 

Domy mody takie jak Gucci, Roberto Cavalli, Fendi oraz Valentino postanowiły „przetłumaczyć” motyw węża na język własnej marki. W ten sposób Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, umieszcza go na satynowych kurtkach typu bomber, pokrywa nim całe spódnice oraz stosuje w formie aplikacji na spodniach. Duet projektantów z Valentino wybiera wijące się we wszystkie strony biżuteryjne ozdoby na włosy, które wypatrzyliśmy podczas pokazów couture. Z kolei wszystkie modelki na pokazie Fendi nosiły fantazyjne sandały pokryte skórą węża. Zachęcamy do bawienia się tym trendem i zestawiania go z korespondującą biżuterią EOS.

Paprocie

 Naszyjnik, kolczyki i pierścionek z motywem paproci w kolekcji EOS

Kolejnym naturalnym motywem, który odnajdziemy zarówno na ubraniach jak i w biżuterii jest paproć. Ten niezwykle popularny kwiat bywa ostatnio niedoceniany, jednak Alicja Bachleda-Curuś i marka W.KRUK postanowili przywrócić mu dawną świetność. Paprocie wnoszą do wnętrz coś magicznego i egzotycznego. Strój pokryty motywem tej rośliny może zapewnić świeżość i sporą dawkę kobiecości w codziennym stroju. Wystarczy zainspirować się światowymi wybiegami i tym co robią amerykańskie projektantki, siostry Kate i Laura Mulleavy, działające od 10 lat jako duet Rodarte. Na wiosnę-lato oraz jesień-zimę 2016 stworzyły skomplikowane aplikacje roślinne oraz biżuterię, bazujące właśnie na liści paproci.

Motyw paproci w kolekcjach wiosna-lato 2016 oraz jesień-zima 2016

Na takie same kroki zdecydował się Nicolas Ghesquière projektujący dla Luis Vuitton, z tym że dodał do tego jeszcze wieczorowy blask. Gucci także nie omija botanicznego trendu, stosując go na wiosenno-letnich klapkach oraz kontynuując w bardzo widocznej formie na jesienno-zimowych futrach. Zapowiadamy, że paproć będzie eksplorowana przez projektantów zapewne jeszcze przez kilka sezonów. Naszyjnik lub kolczyki mogą być dobrym wstępem do zaprzyjaźnienia się z tym trendem.

Pędy kwiatów i roślin

Złota bransoletka w kształcie roślinnych pędów oraz biżuteria ze szmaragdami

Podobno motywy kwiatowe na wiosnę to nic odkrywczego, jednak pojawiają się na wybiegach co kilka sezonów, czy ktokolwiek tego chce, czy nie. Naszym zdaniem, pędy roślin i kwiaty to wdzięczny modowy temat – wystarczy zdecydować się choćby na jeden taki element garderoby.

Pędy roślin i kwiatów  w kolekcjach wielkich domów mody

Dla odważnych kobiet polecamy suknie pokryte pędami roślin, takie jak na wybiegu domu mody Alexander McQueen, zaprojektowane przez Sarah Burton. Brytyjska dyrektor kreatywna pokazuje angielskie ogrody na maksi sukniach obszytych falbanami, eksponujące nagie dekolty. Valentino stosuje motywy roślinne na szmaragdowych sukniach utkanych z misternej koronki. W tym trendzie nie zabrakło oczywiście Gucci, marki, która do perfekcji opracowała świat roślin, zarówno na strojach jak i akcesoriach, wykorzystując przy tym kolorystykę podwodnego świata – zielenie, turkusy oraz mieniące się srebro i złoto.

Moda ma być zabawą, zachęcać do przemiany oraz podkreślać osobowość kobiet. Takie same zasady obowiązują w przypadku biżuterii, która zawsze podkreśla osobowość, a mnogość wzorów i motywów, tylko ułatwiają nam to zadanie. Jeśli jeszcze wpisuje się w obowiązujące trendy, to spełnia wszystkie stawiane jej wymagania. Bawcie się kolekcją EOS, mieszajcie motywy węża, paproci oraz pędów kwiatów i roślin – moda już dawno nie była tak eklektyczna jak w nadchodzącym sezonie.

Partnerem publikacji jest marka W.Kruk.