brak kategorii
Reżyser „Drive” wraca z nowym filmem. I już budzi zachwyt!
06.07.2016 Redakcja Fashion Magazine
Duński reżyser przed sukcesem „Drive” zafascynowany był klimatami sensacji i dramatu. Jego trylogia „Pusher” zyskała jednak rozgłos tylko wśród zagorzałych fanów gatunku, a dopiero obraz z Goslingiem sprawił, że o Nicolasie Windingu Refnie zaczęło być głośno.
Niezwykle plastyczny obraz, idealnie połączony z nowoczesną i wysmakowaną muzyką sprawił, że Refn został ulubieńcem świata mody. „Drive” został okrzyknięty wielkim sukcesem zarówno komercyjnym, jak i artystycznym, a styliści i dziennikarze chętnie też komplementowali stroje użyte przy produkcji.
Nic więc dziwnego, że szybko zainteresowali się nim agencje reklamowe, z którymi Refn zrobił kilka wybitnych projektów. We wszystkich reklamach odnajdujemy reżyserski pazur twórcy: dynamiczne zdjęcia niczym z filmów akcji, gorące, neonowe kolory, luksusowe wnętrza, z pulsującą, hipnotyczną muzyką w tle. Czyli wszystko to, z czego Refn jest znany w swoich produkcjach pełnometrażowych. Doskonałym przykładem jest składająca się z siedmiu odcinków reklama koniaku Hennessy X.O, do której muzykę skomponował stały współpracownik reżysera – Cliff Martinez.
Reżyser regularnie współpracuje z największymi aktorskimi gwiazdami. Na planie reklam perfum spotkał się m.in. z Jessicą Chastain (Yves Saint Laurent Manifesto), Blake Lively (Gucci Premiere), czy Jamesem Franco (Gucci Made to Measure). Najwięcej rozgłosu przyniosła mu seria charakterystycznych reklam Lincolna z Matthew McConaugheyem, uznana za jedną z najciekawszych kampanii samochodów w ostatnim czasie.
Niejednokrotnie Refn wybierany jest do zadań specjalnych – takim była momentami kaskaderska kampania bielizny H&M wiosna 2014 z Davidem Beckhamem. Powstała w jej wyniku reklama jest zabawna, błyskotliwa i widowiskowa, a jej premiera miała miejsce w prestiżowym momencie – podczas finału amerykańskiego Super Bowl.
Teraz Nicolas Winding Refn wraca z kolejnym pełnometrażowym hitem o wielkim świecie, szybkiej karierze i niespodziewanym prestiżu. „Neon Demon” (polska premiera 22. lipca) to opowieść o młodej dziewczynie chcącej spełnić swoje marzenie o byciu modelką, lecz to tylko wierzchołek góry lodowej do historii o nieuchwytnym pięknie, przemijającej młodości i cenie, jaką jesteśmy w stanie zapłacić za nią. W roli głównej zobaczymy młodszą siostrę Dakoty Fanning – Ellę oraz australijską supermodelkę Abbey Lee Kershaw.
To film pełen neonów, świateł i wielkiej mody. Refn wciąż podąża ścieżką obraną w „Drive”, lecz jest to tak estetyczna i zwyczajnie fascynująca droga, że nie można dać mu zboczyć. A „Neon Demon” może okazać się kinowym przebojem tego lata.