Dotychczas kolejność w modzie przedstawiała się następująco: najpierw pokaz, potem kampania, a 6 miesięcy później projekty wreszcie pojawiają się w butikach. Burberry, wraz z kilkoma innymi markami, postanowiło jednak wyłamać się z tego schematu i zaprezentować zupełnie nowe podejście do kalendarza modowego. Efektem tego jest najnowsza sesja wizerunkowa zaprezentowana na kilka tygodni przed pokazem, jaki we wrześniu odbędzie się na londyńskim tygodniu mody. Co więcej, pokaz połączy ze sobą modę damską oraz męską, a wszystkie projekty będziemy mogli zakupić zaraz po jego zakończeniu.
Inspiracją jesiennej kolekcji została powieść Virginii Woolf o tytule „Orlando”, której akcja dzieje się na przestrzeni 300 lat i która opowiada historię szesnastolatka żyjącego na dworze królowej Elżbiety oraz kobiety żyjącej w pierwszej połowie dwudziestego wieku. Oboje nie tylko noszą to samo imię, czyli tytułowe Orlando, ale w rzeczywistości są jedną i tą samą osobą, a głównym motywem powieści jest zacieranie granic między płciami. Za obiektywem kampanii stanął Mario Testino, który sfotografował modelki oraz modeli w Walker Art Gallery w Liverpoolu. Gwiazdami sesji wizerunkowej zostali Jean Campbell, Cavan McCarthy i Alex Dregulele, którzy pozowali w inspirowanych strojami historycznymi zdobionych kurtkach, jednak nie tylko oni pojawili się na zdjęciach. Testino sfotografował również osoby, które odpowiadają za produkcję projektów, podkreślając tym samym jak ważne są również kulisy mody.
Wielbicieli marki czeka jednak jeszcze jedna niespodzianka, gdyż Burberry we współpracy z organizacją The New Craftsmen przygotowało wyjątkowy projekt, który ma uhonorować historię brytyjskiego rzemiosła. Nowa lokalizacja marki Makers House będzie otwarta publicznie przez tydzień od 21 do 27 września, czyli zaraz po pokazie, który odbędzie się 19 września. Odwiedzający będą mogli zobaczyć najznamienitszych artystów w akcji, jak również niektóre z najnowszych projektów Burberry. Jak powiedział Christopher Bailey „ten projekt ma być hołdem dla najlepszych, brytyjskich artystów oraz dziedzictwa designu tak ważnego dla Burberry”. Czekamy na wrzesień!