Lyst właśnie ujawnił swój indeks Q1 na rok 2023, a Prada po raz drugi z rzędu jest oficjalnie najgorętszą marką na świecie.
Następna w kolejce jest Miu Miu, której sukces nie do pokonania najwyraźniej nie zna granic. Marka zyskała uznanie po części dzięki wkładowi w Balletcore, gwiazdorskim pokazom na wybiegu i niedawnej współpracy z New Balance. Oznaczając najwyższą pozycję marki od czasu powstania indeksu Lyst, mamy niejasne podejrzenie, że Prada może nie być numerem jeden przez dłuższy czas.
Na trzecim miejscu jest Moncler, który pozostaje na tej samej pozycji co w zeszłym roku, następnie Valentino na miejscu czwartym i LOEWE na miejscu piątym. Bottega Veneta pozostaje na szóstym miejscu, podczas gdy Dolce & Gabbana, co zaskakujące, wciąż zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce na miejscu siódmym. Versace przeskoczył w tym kwartale o pięć miejsc na ósme miejsce, potencjalnie dzięki pokazowi mody w Los Angeles, który doprowadził do ponad 39,8 miliona wyświetleń na Tiktok i imponującego wzrostu wyszukiwania o 44%.
Jednym z największych przebojów w Q1 jest Gucci, który pomimo kilkukrotnego zajmowania pierwszego miejsca spadł na dziewiąte miejsce. Powód pozostaje nieznany, ale prawdopodobnie możemy go przypisać to odejściu Alessandro Michele i wyraźnemu brakowi występów Harry’ego Stylesa w ubraniach marki. Pierwszą dziesiątkę zamyka Saint Laurent, którego rosnąca przynależność do gwiazd K-popu zdaje się potwierdzać jego niesłabnące znaczenie.
Za pierwszą dziesiątką plasują się Dior, Nike, Louis Vuitton, Diesel, Burberry, Fendi i SKIMS, z których ten ostatni debiutuje w tym kwartale w Lyst Index. Balenciaga nadal znajduje się w pierwszej dwudziestce, ale spada o siedem miejsc na 18. miejsce, prawdopodobnie w wyniku niedawnych kontrowersji związanych z marką. Pod numerem 19 jest Jacquemus, a JW Anderson po raz pierwszy wchodzi do pierwszej dwudziestki. Według Lyst, Anderson jest trzecim dyrektorem kreatywnym, który stał na czele dwóch najgorętszych marek z Lyst Index w tym samym kwartale, podążając śladami Virgila Abloha i Miuccii Prady.
Poza markami i projektantami najgorętsze produkty Q1 to viralowa torba na ramię Uniqlo, dżinsowa spódnica maxi Diesel, tenisówki adidas Gazelle i nieco dzielące — duże czerwone buty MSCHF.