MODA

Prada i Gucci świętują chiński nowy rok kampanią zwiększającą świadomość o tygrysach

17.01.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Prada i Gucci świętują chiński nowy rok kampanią zwiększającą świadomość o tygrysach

W ramach projektu „Action in the Year of the Tiger,” Prada przekazuje darowiznę na program „Walking with Tiger and Leopard” prowadzony przez China Green Foundation, którego celem jest podnoszenie świadomości na temat ochrony dzikiej przyrody i bioróżnorodności w Chinach.

Obejmuje również projekt artystyczny, który jest otwartym zaproszeniem dla kreatywnych talentów poniżej 30 roku życia w szkołach artystycznych w Chinach i poza nimi, aby zaprezentować swoją osobistą interpretację tygrysa, czy to poprzez malarstwo, projektowanie czy rzeźbę. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace za pośrednictwem strony internetowej Prady.

 
Wszystkie prace będą oceniane przez jury składające się z artystów Liu Ye, Lu Yang i Goshka Macuga, a niektóre zostaną wybrane do wykorzystania w specjalnym projekcie odbywającym się przez cały 2022 rok.
 
Ponadto marka wypuszcza świąteczne wizualizacje z udziałem ambasadorów marki Li Yifeng i Chun Xia, nakręcone przez lokalnego fotografa Liu Songa, ze scenografią nawiązującą do męskiej prezentacji marki w czerwonym tunelu wiosną 2022 roku.

Kampania promuje produkty z wiosennej kolekcji marki, która obejmuje czerwono-czarno-białe produkty narciarskie z linii Linea Rossa, torby Re-Nylon, grube dzianiny i akcesoria dla zwierząt.
 


Gucci ma bardziej dosłowny cel, jeśli chodzi o świętowanie roku tygrysa. Marka wypuściła dedykowaną kampanię „Gucci Tiger” przedstawiającą prawdziwe tygrysy (sfotografowane osobno). Zdjęcia wykonane przez Angelo Pennettę i opracowane przez dyrektora kreatywnego Alessandro Michele, prezentują szeroką gamę ubrań ready-to-wear i akcesoriów ozdobionych motywami tygrysa, a także nowy nadruk, reinterpretację archiwalnego projektu z końca lat 60. autorstwa Vittorio Accornero, który stworzył charakterystyczny projekt Gucci Flora, na nadchodzący sezon.

Wszystkie produkty z tej kolekcji zostaną zapakowane w tematyczne opakowania i specjalne etykiety ozdobione nadrukiem Gucci Tiger.
 
Kolekcja jest prezentowana we wszystkich sklepach Gucci w Chinach, a także w głównych sklepach na całym świecie.

Od lutego 2020 roku marka wspiera również dziką przyrodę poprzez Lion’s Share Fund, który zbiera fundusze na ochronę zagrożonych gatunków i ich naturalnych siedlisk.