STYL ŻYCIA

#pracujęzdomu: Katarzyna Nadolna, dyrektor generalna ITP S.A.

02.04.2020 Wojciech Szczot

#pracujęzdomu: Katarzyna Nadolna, dyrektor generalna ITP S.A.
Fot. Archiwum prywatne

Koronawirus zmienił nasze dotychczasowe przyzwyczajenia, a codzienną rutynę wywrócił do góry nogami. Choć skrycie, wszyscy marzymy o tym, by wszystko wróciło do stanu sprzed koronawirusa, na razie musimy przestawić się na nowe tory – takie też są zalecenia rządu. Premier Mateusz Morawiecki zaostrzył wczoraj kwarantannę, na której wszyscy, bez wyjątku, jesteśmy od prawie dwóch tygodni. Dom możemy opuszczać tylko w szczególnych przypadkach, np. udając się na zakupy, wyprowadzając psa czy idąc do apteki po leki. To oznacza, że praca musi się przenieść do domu. 

Ale jak zachować niezbędny work/life balance pracując zdalnie? Jak uporządkować wszystkie projekty nad którymi mamy w najbliższym czasie pracować? Jak skutecznie rozplanować pracę? Jak zorganizować przestrzeń do pracy? O to zapytaliśmy się polskich gwiazd. 

Katarzyna Nadolna, Dyrektor generalna ITP S.A.

Jak wygląda Twoje domowe biuro / miejsce pracy?

W tej trudnej sytuacji w której wszyscy się znaleźliśmy, jako właściciele firmy ITP S.A. przede wszystkim musimy się zaopiekować naszymi pracownikami, którzy znajdują się w różnych miejscach na świecie. Są to głównie kraje najbardziej dotknięte epidemią – Włochy, Hiszpania, Francja, Szwajcaria czy Stany Zjednoczone. Śledzimy stale i na bieżąco, co dzieje się w tych miejscach, staramy się przewidywać jaki może być rozwój sytuacji na tych rynkach i jakie możemy podjąć w związku z tym działania.

Jako, że pracujemy tez w różnych strefach czasowych ja i mój mąż jesteśmy właściwie stale w pracy, przełączając się pomiędzy komputerami i telefonami. Mamy w domu osobne miejsce do pracy, ale teraz korzysta z niego głównie mój mąż. Ja do tej pory pracowałam z jadalni, czyli w miejscu wspólnym dla całej rodziny, gdzie dzieci mają też lekcje online. Dlatego przeniosłam się do pokoju jednej z moich córek i zaadaptowałam go na moje własne biuro. Teraz nawet w ważnych telekonferencjach towarzyszą mi różowe maskotki mojej córki Nataszy.
 
Jak organizujesz sobie dzień pracy?
 
Mój dzień pracy jest teraz bardzo długi i wymaga ciągłej uwagi i skupienia oraz szybkiej analizy i reakcji. Właściwie od dwóch tygodni ani my, ani nasze dzieci nie wychodzimy z domu. Mój dzień i jego rytm wyznaczają kolejne video konferencje, których w ciągu dnia jest bardzo dużo. Żeby przygotować się do zadań czekających mnie w ciągu dnia, wstaję bardzo wcześnie i poranek zaczynam od sprawdzenia newsów i zebrania ważnych informacji. Dalsza część dnia od 9.00 do 21.00 to już czas przed komputerami, w interakcji z innymi ludźmi – wymienianie wiadomości i odbywanie spotkań online. W tym czasie robimy sobie w domu tylko krótkie przerwy na posiłki.
 
Jakie stylizacje wybierasz na czas home office?
 
Ponieważ stale rozmawiam z naszymi kontrahentami i są to rozmowy na wizji rano robię delikatny makijaż, zakładam opaskę na włosy i wybieram strój, który będzie odpowiedni do rozmów biznesowych. Zwykle jest to elegancka bawełniana sukienka, ale taka, w której mogę wygodnie siedzieć przed komputerem. Czasem też na górę zakładam elegancką koszulę czy nawet marynarkę, ale na dole zostawiam wygodne spodnie od dresu, których nie widać w kamerze 🙂 Z kolei kiedy rozmawiam z moim zespołem w Polsce, z najbliższymi ludźmi, pozwalam sobie na większą swobodę i najczęściej występuję po prostu w dresie.

Katarzyna Nadolna – dyrektor generalna ITP S.A., zarządza firmą od 13 lat, specjalistka w dziedzinie nowoczesnych technologii medycyny estetycznej i współtwórczyni marki Neauvia, która odnosi sukcesy na rynku międzynarodowym. Propaguje naturalne piękno i świadomy anti-aging jako styl życia. Prowadzi blog kasianadolna.pl.