STYL ŻYCIA

#pracujęzdomu: Agnieszka Majczyk

31.03.2020 Wojciech Szczot

#pracujęzdomu: Agnieszka Majczyk
Fot. Archiwum prywatne

Koronawirus zmienił nasze dotychczasowe przyzwyczajenia, a codzienną rutynę wywrócił do góry nogami. Choć skrycie, wszyscy marzymy o tym, by wszystko wróciło do stanu sprzed koronawirusa, na razie musimy przestawić się na nowe tory – takie też są zalecenia rządu. Premier Mateusz Morawiecki zaostrzył wczoraj kwarantannę, na której wszyscy, bez wyjątku, jesteśmy od prawie dwóch tygodni. Dom możemy opuszczać tylko w szczególnych przypadkach, np. udając się na zakupy, wyprowadzając psa czy idąc do apteki po leki. To oznacza, że praca musi się przenieść do domu. 

Ale jak zachować niezbędny work/life balance pracując zdalnie? Jak uporządkować wszystkie projekty nad którymi mamy w najbliższym czasie pracować? Jak skutecznie rozplanować pracę? Jak zorganizować przestrzeń do pracy? O to zapytaliśmy się polskich gwiazd. 

Agnieszka Majczyk, PR & Marketing Director Moliera 2

Jak wygląda Twoje domowe biuro / miejsce pracy?

Muszę przyznać, że moje mieszkanie nie było gotowe na home office. Na początku łudziłam się, że praca z fotela jest spełnieniem marzeń, ale rzeczywistość wszystko zweryfikowała. Sklep internetowy Moliera2.com nieustannie prężnie działa, dlatego okres kwarantanny nie jest dla nas odpoczynkiem. Po kilku dniach siedzenia długimi godzinami w fotelu z komputerem na kolanach mój kręgosłup zaprotestował. Teraz komputer zajął miejsce na stole, tak żebym mogła siedzieć wyprostowana. W moim domowym biurze ważną rolę odgrywa nowy nabytek, czyli rower stacjonarny, z którego owszem zdarza mi się pracować! Totalny brak ruchu na kwarantannie bardzo odbija się na samopoczuciu, dlatego ten krok był strzałem w 10! Mam nadzieję, że już niebawem częścią mojego home office stanie się balkon – czekam tylko na minimum 15 stopni. 

Jak organizujesz sobie dzień pracy?

To mój pierwszy dłuższy home office i z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że nie jestem jego fanką. Dużo łatwiej pracuje mi się wśród ludzi, w biurowym gwarze. Organizacja pracy w domu wymaga wg mnie więcej zaangażowania, dlatego co wieczór rozpisuję plan na następny dzień. Zabrać się do pracy pomaga mi krótki, poranny trening dodający energii i przede wszystkim ubranie się – piżama nie wchodzi w grę.
Właściwe zarządzanie czasem jest teraz dla mnie szczególnie ważne w związku z realizacją nowego projektu #Moliera2iPrzyjaciele. Wiedząc, że w tym trudnym okresie wiele firm stanęło w obliczu upadłości, Moliera2.com postanowiło pomóc dotychczasowej konkurencji – tak powstała ta inicjatywa. Chcemy zaoferować na swojej platformie możliwość internetowej sprzedaży zamkniętym butikom. Wszystko po to, aby utrzymać miejsca pracy w zamkniętych dziś sklepach! Pomoc kierujemy szczególnie do tych marek, które nie są przygotowane na sprzedaż swoich towarów online i z dnia na dzień zostały bez przychodów, co często wiąże się też z koniecznością zwolnień personelu. Mamy gotową infrastrukturę IT, zaplecze grafików, specjalistów e-commerce i pełne zaplecze logistyczne. Poprzez inicjatywę #Moliera2iPrzyjaciele dajemy szansę na sprzedaż online towarów, które dziś zalegają na półkach w tysiącach sklepów.

Jakie wybierasz stylizacje na czas home office? 

Nie wyobrażam sobie pracy w szlafroku czy piżamie.  Wiem, że taka opcja ma wielu zwolenników, ale dla mnie efektywna praca od rana wymaga odcięcia się od wszystkiego co kojarzy się ze snem. Przyznam, że ostatnio moje stylizacje nie są zbyt wyszukane, jest to raczej wygodny dres La Mania czy jeansy One Teaspoon. Niestety, coraz bardziej brakuje mi możliwości założenia czegoś super czy zrobienia wieczorowego makijażu. Co prawda nie wyrzucam jeszcze śmieci w balowej sukni, jak zdarza się to w filmach na Tik Toku, ale sądząc po czasie jaki będziemy musieli spędzić w domu to wszystko przede mną.