MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Streetwear i pop-art w nowej kolekcji PROSTO
05.07.2017 Michalina Murawska
PROSTO w swej kolekcji dla kobiet i mężczyzn stawia na pastelowe barwy, wyraziste wzory i akcenty utrzymane jak zwykle w sportowej estetyce zdominowanej przez duże logo i seksowne formy. Skąd wziął się pomysł na najnowszą odsłonę marki? Z fascynacji dwoma nurtami, które zrodziły się w latach 70. Pierwszy z nich – streewear, wywodzi się z kultury surfingu i skateboardingu Zachodniego wybrzeża USA. Natomiast drugi to słynny pop-art – nurt sztuki, który rozwinął się w wielkich miastach Wschodniego Wybrzeża i Europy. Największy wpływ na powstanie tej kolekcji miała twórczość dwóch artystów tego nurtu – Jean Daniel Lorieux’a i Cheyco Leidmanna’a. Pierwszy z nich, francuski fotograf, znany ze współpracy z Andym Worholem, stworzył kultowy album „Coconuts”. Zdjęcia jego autorstwa zostały nadrukowane na bluzy i t-shirty marki oraz stały się motywem przewodnim kampanii zrealizowanej na wyspie Santorini. Leidmann był natomiast twórcą przejaskrawionych i surrealistycznych magazynów (zinów), które komentowały lata 70. i 80. oraz ich blichtr. Zabawa pop-artem w najnowszej kolekcji PROSTO to hołd dla artystów i transformacja sztuki na streetwearowy grunt. Taki mariaż bardzo nam się podoba!