FASHION WEEK, MODA

Polska marka na japońskim tygodniu mody!

09.11.2018 Marta Roszewska

Polska marka na japońskim tygodniu mody!

Dziesiąte urodziny to idealny moment, by na chwilę się zatrzymać się i docenić dotychczasowe dokonania. Nenukko podsumowuje swoje osiągnięcia poprzez kolekcję “Full Circle”, w której wskrzesza fragmenty tkanin pochodzących z minionych kolekcji. Do stworzenia tych ubrań wykorzystano popularną w Japonii metodę patchworku. Projekt miał swoją premierę w bardzo wyjątkowych okolicznościach, bowiem po raz pierwszy ujrzał światło dzienne podczas japońskiego tygodnia mody. Z tej okazji powstał indywidualny showroom, w którym można było podziwiać jubileuszową kolekcję Nenukko. Wszystko to miało miejsce dzięki wsparciu Instytutu Polski w Tokio oraz Instytutu Adama Mickiewicza. Dlaczego Tokio? Patchwork ma tradycję w kulturze japońskiej, a to właśnie do niej marka stale odnosi się w swoich projektach. Składanie patchworku w całość jest terapeutyczną metodą porządkowania przeszłości, która skłania do rewizji własnych dokonań i otwiera pole do nowych interpretacji. Taki zabieg pozwala zbadać powtórzenia oraz wytropić własne schematy. To przede wszystkim proces, który pozwolił Nenukko powrócić do swych korzeni – każdy egzemplarz kolekcji był krojony osobno z unikalnego zestawu materiałów. Osobisty wkład projektantki nadaje całości nowy wymiar, daleki od powtarzalnej produkcji przemysłowej. Efektem pracy są bowiem pojedyncze, specjalnie sygnowane wzory, które nie będą reprodukowane. W kolekcji dominują bawełniane popeliny i batysty złożone w harmonijne gamy kolorystyczne. Nowością są falbany, które nigdy wcześniej nie pojawiały się w projektach Nenukko. Wyraźnym akcentem jest kraciasty deseń powtarzający rytmikę patchworku. Dzięki zróżnicowanym krojom, projektantka bawi się proporcjami, sięgając do tradycyjnej japońskiej asymetrii. Efekty pracy można podziwiać w edytorialu promującym kolekcję. Ubrania do sprzedaży trafią w marcu 2019 roku.