Edwin Land, naukowiec i współtwórca marki Polaroid, w 1929 roku stworzył technologię polaryzującą. Ten przełomowy wynalazek zaważył na jakości życia ludzi oraz rozwoju technologii. Po prawie 10 latach od swojego rewolucyjnego odkrycia Land w 1937 roku powołał do życia markę Polaroid, która na zawsze zmieniła oblicze okularów przeciwsłonecznych i modeli przeznaczonych dla kierowców. Okulary z wysokim polem polaryzacji od początku ceniły osoby prowadzące pojazdy, które doceniały fakt, że mogą dzięki nim lepiej widzieć drogę i tym samym skupić się na bezpiecznej jeździe autem. W 1939 roku Edwin Land przedstawił pierwszy model okularów 3D. Z kolei wraz ze zbliżającym się kresem II wojny światowej, soczewki Polaroid chętnie zaczęły wybierać amerykańskie siły powietrze, które produkowały dzięki nim profesjonalne gogle dla pilotów.
Szczyt popularności okularów przypadł na lata 50. ubiegłego wieku, kiedy to marka reklamowała się pod hasłem „Wyłącz odblask”. Hasło to przekonało do siebie wielu kierowców. Również na połowę XX wieku przypada pierwszy debiut telewizyjny Polaroid, który zaczyna podejmować działania reklamowe na szklanym ekranie. Szalone lata 60. to z kolei okres ekspansji Polaroida na kraje Starego Kontynentu – sesign i kształt oprawek okularów idealnie wpasowuje się w panujące wtedy trendy. Skoro o oprawkach już mowa – myśląc o okularach, jaki najbardziej klasyczny model przychodzi wam do głowy? Oczywiście, aviatory. Marka Polaroid stoi za wykreowaniem tego modelu w połowie lat 70. Zaledwie dwa lata później okulary te stały się gwiazdą okładki najbardziej prestiżowego magazynu o modzie – „Vogue’a”. Polaroid w swojej historii odnotował także kolaborację z ikoną mody i projektantką Mary Quant, której przypisuje się stworzenie spódniczki „mini”, czy współpracę z Kennethem Grangem i Benettonem. Współcześnie szkła Polaroid służą między innymi do produkcji okularów wykorzystywanych w kinach IMAX czy uwielbianych przez kierowców okularów polaryzacyjnych.
Co jest szczególnego w okularach i soczewkach Polaroida? Okulary amerykańskiej marki wyróżniają się na tle konkurencji aż dziewięciowarstwową soczewką. Pierwsza z nich stanowi „rdzeń” szkła, cztery kolejne chronią oczy przed szkodliwym promieniowaniem filtrów UV, następne dwie warstwy zabezpieczają szkła przed wstrząsami, a dwie ostatnie chronią okulary przez zarysowaniem. Nie dość więc, że stoją na straży zdrowia i bezpieczeństwa naszych oczu, to są także bardzo odporne na wszelkie mechaniczne uszkodzenia.
Okulary Polaroid mają dotrzymywać kroku swoim właścicielom w ich dynamicznym i aktywnym życiu. Właściciele okularów nie muszą się obawiać ich zniszczenia, idealnie nadają się do prowadzenia samochodu, zdają egzamin podczas aktywnego wypoczynku na łonie natury. Według twórców Polaroid, okulary tej marki mają przede wszystkim spełniać swoje funkcje i podążać za trendami, a nie je wyznaczać. Marka kładzie nacisk na bogaty wybór, tak, aby każdy – młodzież czy dorośli, mężczyźni czy kobiety – mogli znaleźć coś dla siebie. Twórcy okularów nie rezygnują jednak z zabawy ich wyglądem, designem i kolorami.
Polaroid to perfekcyjna wizja, w której nowoczesność i technologia miesza się z tradycją i doświadczeniem.