MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Podsumowanie roku 2016: najlepsze polskie kampanie
01.01.2017 Redakcja Fashion Magazine

Pomimo, że polska branża mody nadal czeka na fashion week z prawdziwego zdarzenia, nie da się ukryć, że ostatnie 12 miesięcy było niezwykle udane i owocne dla rodzimych marek i projektantów. Najgorętsze nazwiska potwierdziły swoją pozycję, ale też zaprezentowały nowe oblicze, młodzi twórcy pokazali, że są nie tylko piekielnie zdolni, ale też nieustraszeni, a coraz więcej projektantów odnosi sukcesy za granicą. Wszyscy wiemy jednak, że dobra kolekcja to jedynie połowa sukcesu, a o ostatecznym efekcie kreatywnych wysiłków w dużej mierze decydują spójne działania marketingowe. Jakie były zatem nasze ulubione kampanie reklamowe polskich marek modowych w 2016 roku? Zobaczcie już teraz.

Świetne projekty Anny Banaczek, piękna Emilia Nawarecka i klimatyczne fotografie piekielnie zdolnego Łukasza Pukowca, który z sukcesami pracuje na swoje nazwisko także za granicą – tak w skrócie przedstawia się najnowsza kampania młodej polskiej marki, Zaquad. Za serca ujęła nas nie tylko nastrojowa sesja wizerunkowa, ale także kolekcja – skierowana do niebojących się trendów, ale mających jednocześnie poszanowanie dla klasyki kobiet, ceniących elegancję, ale także oryginalność i modowe zacięcie. Lubimy i trzymamy kciuki za dalszy rozwój.

Marka Kas Kryst i Daniel Jaroszek to duet, który niezmiennie zapewnia wysmakowane wrażenia estetyczne i efekt na najwyższym poziomie. Po niezwykle ciepło przyjętej (także przez nas) kampanii na wiosnę-lato 2015, projektantka i młody fotograf ponownie postanowili połączyć siły, co poskutkowało absolutnie fenomenalną sesją wizerunkową na sezon jesienny. Mglista aura Szkocji, w której wykonano zdjęcia nie tylko świetnie współgra z estetyką kolekcji i urodą zaangażowanych modelek, ale przede wszystkim daje niezwykle nostalgiczny, surowy i bardzo tajemniczy efekt. Lubimy bardzo!

Kolekcja „Mindblow” na sezon wiosna-lato 2017 symbolizuje nowe oblicze La Manii – marki skierowanej do kobiety silnej, bezkompromisowej, świadomiej swoich zalet i słabości. Kampania, która jej towarzyszy, a której pierwsze efekty zaprezentowano jeszcze przed rozpoczęciem pokazu, nie tylko pokazuje to w niezwykle dobitny sposób, ale przede wszystkim zachwyca klimatem, spójnością wykorzystanych, artystycznych środków oraz ogólną realizacją, która jest przede wszystkim zasługą reżysera klipu Xawerego Żuławskiego i autora zdjęć, Mateusza Stankiewicza. W roli głównej – Maja Sablewska. Hot!

Robert Kupisz słynie nie tylko ze swojej zaraźliwej pogody ducha i niespożytej wręcz energii, ale przede wszystkim niezwykłej umiejętności łączenia wszystkich swoich pasji i doświadczeń w jeden, finalny artystyczny efekt. Widać to w jego pokazach i w kampaniach, a ta na sezon jesień-zima 2016 idealnie odzwierciedla to, z jaką lekkością przychodzi Kupiszowi i jego współpracownikom opowiadanie historii za pomocą pięknych obrazków. Czarno-białe fotografie Zuzy Krajewskiej, fantastyczna uroda Edyty Zając, której w kampanii partneruje sam projektant i miejski krajobraz to jedno wielkie studium dynamizmu, ognistego temperamentu i pasji, którym nie brak jednak naturalności i niewymuszonego charakteru. Brawo!

Marka założona i kierowana przez Paulinę Pyszkiewicz to absolutna pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanek minimalizmu oraz szlachetnych form połączonych z nutką francuskiej elegancji. Jej twórcy swoje wyjątkowe poczucie estetyki co sezon wykorzystują także w sesjach wizerunkowych racząc nas wysmakowanymi, klimatycznymi fotografiami, w których moda łączy się często z inspiracją naturą. Za fotografie do kampanii jesień-zima 2016 odpowiedzialny jest Łukasz Pukowiec, który postawił na czarno-białe ujęcia kontrastujące z kolorowymi krajobrazami i lekko przymglone odcienie różu przywołujące na myśl aurę zachodzącego, jesiennego słońca. Jest pięknie!

To, że marka Pajonk tworzy świetne kampanie, wiemy nie od dziś. Od momentu debiutu projektanta zachwycamy się jego prostymi i kobiecymi środkami i wróżymy mu spory, międzynarodowy sukces, a kampania na sezon jesień-zima 2016 tylko potwierdza, że mamy do czynienia z jednym z ciekawszych nazwisk na polskiej mapie mody. Jak można się domyślić, tytuł kampanii nawiązuje do słynnego obrazu Pabla Picasso. I podobnie jak w przypadku dzieła hiszpańskiego mistrza, tak na zdjęciach autorstwa Bartka Wieczorka dominują odcienie bieli, czerni i szarości. Żaden element nie wchodzi tu w drogę pozostałym – minimalistyczne, czyste formy idealnie komponują się z prostym tłem, a uroda modelek intryguje odbiorcę.