STYL ŻYCIA

PLOPP czyli design walczy z rakiem piersi

19.10.2021 Fashion Post

PLOPP czyli design walczy z rakiem piersi

Październik od wielu lat uznawany jest za miesiąc walki z rakiem piersi i nazywany Różowym Październikiem. Z tej okazji Zieta Studio przedstawiła wyjątkową edycję różowych stołków PLOPP, które powstały w ramach współpracy z Fundacją TVN. Wyrazisty i niepowtarzalny odcień PINK MAGENTA to kolaboracja z marką AXALTA, a stołków zostanie wyprodukowanych zaledwie 20 limitowanych sztuk. W dniach 13-25 października w DESA Unicym odbędzie się charytatywna licytacja, z której całkowity dochód zostanie przekazany Centrum Profilaktyki Nowotworów w Warszawie.

PLOPP to skrót od „polski ludowy obiekt pompowany powietrzem„. Stołek jest nie tylko zaawansowanym inżynieryjnie produktem, ale także odzwierciedleniem najwyższej klasy designu. Pierwszy raz zaprojektowany został w 2007 roku w Mediolanie i stał się ikoną i bestsellerem marki Zieta. Od tamtego czasu zdobył szereg nagród w tym Red Dot Design Award 2008, German Design Council Award 2008 czy Forum AID Award 2009. Jego sukces tkwi niewątpliwie w wielowymiarowości – to nie tylko mebel, ale także rzeźba, idealne uzupełnienie przestrzeni, jej główna ozdoba. Jest także manifestem technologii FiDU czyli kształtowania stali sprężonym powietrzem. 

Zieta Studio postanowiła wykorzystać potencjał swojego kultowego stołka i wspomóc profilaktykę raka piersi. PLOPP w różowej odsłonię nawiązuje zarówno do Różowej Wstążki będącej symbolem walki z rakiem piersi, ale i do serca w logo Fundacji TVN. Ten PLOPP to nie tylko kwintesencja kobiecości, ale przede wszystkim drzemiącej w kobietach siły.

Licytacja 20 unikatowych różowych stołków PLOPP odbędzie się w dniach 13-25 października w Desie Unicum. Warto przysłużyć się dobrej sprawie, bo ze względu na koronawirus i rzadsze badanie się na obecność nowotworu, od marca do września 2020 roku z powodu nowotworów zmarło niemal 50 tys. osób.