Niezmiennie od 1999 roku amerykańska marka Pantone ogłasza swój wybór koloru na dany rok. To ważna wiadomość zarówno dla projektantów wzornictwa jak i ubrań. Barwą mijającego roku był odcień „Greenery”, świeży i intensywny, który miał symbolizować „nowy początek”. Nadchodzący rok, zdaniem specjalistów marki ma być nasycony odnowę stąd purpura.
Każdy z kolorów wybieranych przez Instytut nie jest przypadkowy. Poprzedza go wcześniejsze, dogłębna analiza m.in nastrojów panujących na świecie. „Ultra Violet”, określony został jako”duchowa, kosmiczna” purpura, która symbolizuje oryginalność, pomysłowość i wizjonerskie myślenie. Choć ten odcień wyraźnie przypomina purpurę z 2016 roku (charakterystyczną dla ikony rocka- Prince, któremu Instytut, dedykował właśnie tę barwę), to jednak różnica między nimi polega na tym, że ten, który będzie królował w 2018 jest jaśniejszy i bardziej enigmatyczny, jakby zabarwiony odrobiną magicznego pyłu z odległej planety.
Specjaliści Pantone, tłumaczą także, że ten kolor ma także swoje historyczne konotacje i kojarzy się z z mistycyzmem czy praktykami duchowi, a także z praktykami uważności. Ta ostatnia oferuje znalezienie spokoju w dzisiejszym nadmiernie rozpędzonym światem.
Kolor,choć nie łatwy w obsłudze, na pewno znajdzie rzeszę zwolenników.