Pierwszy numer magazynu „Vogue Polska” zobaczymy w kioskach już w marcu 2018, co wydaje się rozsądnym terminem zarówno jeśli chodzi o porządek tygodni mody, jak i kalendarz reklamodawców, który oczywiście jest istotny przy planowaniu tak dużego przedsięwzięcia, jak wprowadzenie nowego tytuły na rynek.
Redaktorem naczelnym, jak już wiemy, jest Filip Niedenthal, były szef polskiej edycji „Esquire”, wcześniej związany z tytułami „Viva!”, „Twój Styl” i „Harper’s Bazaar”. Już teraz zbiera materiały na światowych tygodniach mody, gdzie widzieliśmy go na widowni pokazów.
Wydawcą magazynu będzie Katarzyna Kulczyk, a właściwie założona przez nią firma Visteria. Według „Rzeczpospolitej” dyrektorką zarządzającą wydawnictwem mianowano Justynę Markiewicz, wcześniej wicedyrektorkę w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki, a działem reklamy pokieruje Monika Wdowiak, była dyrektor reklamy w wydawnictwie Marquard Media Polska.
Co do kształtu redakcji, to zastępczynią redaktora naczelnego została Joanna Lorynowicz (wcześniej wicenaczelna „Twojego Stylu”), dyrektorem artystycznym Łukasz Aksamit („Glamour”), działem kultury zajmie się zaś Anda Rottenberg (kuratorka sztuki, w latach 1993-2001 dyrektorka Zachęty). Szefową działu reportaży oraz redaktorką prowadzącą serwis Vogue.pl została Hanna Rydlewska (ostatnio związana z Gazeta.pl, a wcześniej m.in. z „Przekrojem” czy NaTemat.pl), za kluczowy dział mody będzie odpowiadać Daniele Agnelli wraz ze stylistką Karoliną Gruszecką („Elle”), a uroda przypadła Katarzynie Straszewicz („Pani”).
Trzeba przyznać, że to naprawdę mocna ekipa. Trzymamy kciuki za powodzenie!